نماینده سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی گفت: پخش شدن زباله‌های کرونایی نه تنها برای طبیعت مضر است بلکه اکنون تهدیدی برای فعالان محیط‌زیست نیز محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیم آبادی نماینده سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در شورای مشورتی خراسان جنوبی گفت: لازم است در خانه، یک عدد بطری بزرگ خالی مخصوص ماسک‌ها و دستمال‌های استفاده شده که مشکوک به آلودگی با ویروس هستند کنار بزارید و دستمال‌های آلوده و ماسکتان را بعد از استفاده، در صورت امکان ضدعفونی کرده و پس از جدا کردن بندها، آن به داخل این بطری منتقل کنید.

او افزود: باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم که انسان بخشی از عناصر چرخه زیستی حیات است و هر یک از عناصر حیات به دلایلی دچار مشکل شود، تبعات آن، دیگر عناصر را نیز تحت شعاع قرار خواهد داد.

دبیر انجمن آوای زمین پایدار بیان کرد: اگر به هر دلیلی از ماسک‌های پارچه‌ای سه لایه و قابل شست و شو استفاده نمی‌کنید، باید توجه داشته باشید، علاوه بر آسیب بسیار فاجعه باری که نادانسته بر حیات روی زمین وارد می‌کنید، سهل انگاری شما و اطرافیان در مدیریت ماسک‌های یکبار مصرف استفاده شده، می‌تواند به نحوی دور از ذهن شما، زنجیره انتقال بیماری را طولانی کرده و جان عده زیادی را در مخاطره قرار دهند.

وی افزود: بنابراین انتظار می‌رود در منزل، یک عدد بطری بزرگ خالی مخصوص ماسک‌ها و دستمال‌های استفاده شده که مشکوک به آلودگی با ویروس هستند کنار بزارید و دستمال‌های آلوده و ماسکتان را بعد از استفاده، در صورت امکان ضدعفونی کرده و پس از جدا کردن بندها، آن به داخل این بطری منتقل کنید.

رحیم آبادی بیان کرد: با این کارِ شما، تا مدت طولانی ماسک و دستمالی که احتمالا آلوده به کرونا است به جای وارد شدن به سایر پسماندهای شهری و آلوده کردن افراد متعددی که به هر نحوی با پسماندهای شما در ارتباط هستند، یک جا نگه داری شده و علاوه بر اینکه ویروس طی این مدت غیر فعال می‌شود، از ورود تعداد قابل توجهی زباله خطرناک به محیط زیست تون جلوگیری شده و شما به خود، هم نوعانتان، طبیعت و سایر موجودات لطف بزرگی کرده‌اید.

وی با بیان اینکه پس از پر و فشرده شدن بطری درش را محکم کنید و به سطل زباله‌های بیمارستانی و زباله‌های عفونی بسپارید، تصریح کرد: به همین راحتی می‌توانیم ناجی هم باشیم، زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و امیدوارانه برای بهبود شرایط کنونی در کنار هم از پای ننشینیم.

نماینده سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در شورای مشورتی خراسان جنوبی یادآور شد: امید به اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از اجتماع و  استفاده صحیح از ماسک‌های استاندارد به کرونا مبتلا نشوید.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار