ارتباط ماهواره‌ای؛ قابلیت جدید آیفون ۱۳

شرکت اپل در گوشی آیفون ۱۳ از قابلیت جدید ارتباط ماهواره‌ای استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از theverge، بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل قصد دارد قابلیت جدید خدمات اضطراری را در گوشی‌های هوشمند iPhone قرار دهد که از طریق آن کاربر می‌تواند به ماهواره‌ها متصل شده و در مناطقی که پوشش تلفن همراه وجود ندارد، تماس گرفته یا پیام ارسال کند.

این اطلاعات پس از آن منتشر شد که تحلیلگر اپل، مینگ چی کو گفته بود که آیفون ۱۳ ممکن است بتواند با ماهواره تماس برقرار کند. کو اغلب جزئیات برنامه‌های اپل را قبل از اعلام رسمی این شرکت فاش می‌کند، اما منابع بلومبرگ نشان می‌دهند که رویکرد اپل جهت اتصال ماهواره‌ای آیفون هنگام شروع دارای محدودیت‌هایی خواهد بود.

گوشی هوشمند آیفون ۱۳

مشخصات اتصال ماهواره‌ای گوشی های آیفون

بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی‌های آن به نام پیام اضطراری از طریق ماهواره به شما امکان می‌دهد در صورت نداشتن سیگنال و با استفاده از شبکه ماهواره‌ای برای مخاطبین پیام بفرستید. طول متن پیام‌ها دارای محدودیت بوده و به جای رنگ سبز در SMS و آبی که برای iMessages استفاده می‌شود، به شکل یک حباب خاکستری نشان داده می‌شوند. حتی اگر حالت Do Not Disturb (حالت مزاحم نشوید) برای مخاطبان روشن باشد، باز هم پیام‌ها ارسال خواهند شد.

اتصال ماهواره‌ای

ویژگی دیگر به کاربران امکان می‌دهد موارد اضطراری را گزارش دهند که در این خدمت تلفن همراه از شما می‌پرسد چه نوع اضطراری در حال رخ دادن است و شامل ماشین، قایق، هواپیما یا آتش سوزی می‌شود یا خیر. همچنین می‌توانید اطلاعاتی مانند مکان و شناسه پزشکی خود را که در برنامه Health تنظیم شده ارسال کنید. اطلاع رسانی وضعیت اضطراری به اورژانس نیز از دیگر خدماتی است که در این قابلیت ارائه می‌شود.

آیفون بعدی ممکن است سخت افزار مورد نیاز برای برقراری تماس ماهواره‌ای را داشته باشد، اما یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت که ویژگی جدید احتمالاً قبل از سال آینده آماده نخواهد بود. در صورت انتشار ویژگی‌های جدید پیوند ماهواره‌ای، نگرانی در مورد تماس با خدمات اضطراری در مواقع ضروری یا دور بودن از شبکه تلفن همراه تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همچنین این احتمال وجود دارد که ویژگی‌ها بتوانند راه دیگری برای تماس با خدمات اضطراری در صورت قطع برق ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار