اتهامی جدید علیه شرکت گوگل؛ رفتار ناعادلانه با برخی از توسعه دهندگان اپ اندروید

سخنگوی گوگل در واکنش به شکایت جدید علیه این شرکت گفت که قوانین و سیاست‌ های حمایتی برای توسعه دهندگان برنامه ها یکسان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از engadget، در شکایتی جدید علیه شرکت گوگل آمده که این شرکت در برخورد با توسعه دهندگان برنامه‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌ها رفتاری ناعادلانه دارد. براساس گزارش‌ها یک توسعه دهنده ادعا کرد که گوگل به منظور کاهش نارضایتی از نتفلیکس غول پخش کننده فیلم و سریال  هزینه کمتری دریافت کرده است. شرکت‌های Netflix، Spotify و Tinder ظاهراً سعی کرده اند نیاز کاربران جهت استفاده از سیستم صورتحساب داخلی Play Store را برطرف کنند و معاملاتی از این قبیل در Netflix با استفاده از بستر پرداخت گوگل انجام می‌شود.

شرکت نتفلیکس

چه مواردی در شکایت جدید علیه گوگل مطرح شده است؟

این پرونده همچنین ادعا کرده است که گوگل معمولاً ۳۰ درصد از سهم خرید‌های فروشگاه ها را دریافت می‌کند در حالی که شاید کمیسیون یک نرم افزار ۶ درصد باشد. شاکی باور دارد که دلیل این کار گوگل کپی از اپل است. سخنگوی گوگل اظهار داشت که قوانین و سیاست‌ها برای توسعه دهندگان یکسان بوده و تلاش بر این است با منابع و سرمایه گذاری بیشتر از سازندگان برنامه‌ها حمایت شود. همچنین این ابتکار شواهدی از رقابت سالم در سیستم عامل‌ها و فروشگاه‌های آنلاین است.

 App Store

البته گزارش ها نشان می‌دهد که شرکت اپل نیز امتیازات مشابهی را در اختیار Netflix قرار داده تا این برنامه پخش فیلم و سریال را در App Store و در اختیار کاربران قرار بدهد. در هر صورت، گوگلممکن است چاره‌ای جز تغییر شیوه‌های خود نداشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار