توافق دو غول فناوری دنیا؛ گوگل موتور جستجوی انحصاری محصولات هوشمند اپل

شرکت گوگل قصد دارد با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار موتور جستجوی تخصصی محصولات اپل باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از macrumors، بر هیچ کس پوشیده نیست که اپل و گوگل به یک توافق مالی قابل توجه رسیده اند که موقعیت گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه‌های اپل تضمین می‌کند. تونی ساکوناگی، مشاور مالی برنشتاین، ادعا می‌کند که گوگل برای حفظ وضع موجود در سال ۲۰۲۱ به شرکت اپل ۱۵ میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد، در حالی که سال گذشته این مبلغ ۱۰ میلیارد دلار بود.

شرکت گوگل

پرداخت‌های گوگل به اپل به چه صورت خواهد بود؟

البته یادداشت Sacconaghi برآورد می‌کند که پرداخت‌های گوگل به اپل می‌تواند سالانه افزایش یابد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برسد. اعداد تحلیلگر برنشتاین بر اساس پرونده‌های عمومی اپل و همچنین تجزیه و تحلیل از هزینه‌های خرید ترافیک گوگل است. شرکت گوگل و اپل به عنوان دو غول بزرگ فناوری دنیا در بازار‌های جستجو و تبلیغات بیش از یک دهه است که با هم همکاری می‌کنند، اما با توجه به تسلط بیشتر موتور‌های جستجوی گوگل در سال‌های اخیر، تحلیلگران برنشتاین معتقدند که این توافق می‌تواند با ریسک‌هایی روبرو شود.

محصولات هوشمند اپل

رقبای گوگل برای همکاری با اپل کدام شرکت‌ها هستند؟

یاهو و مایکروسافت نیز هر دو علاقه‌مند به عقد قرارداد با اپل برای کنار زدن گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه‌های iOS هستند و تحلیلگران بر این باورند که پرداخت‌های هنگفت گوگل به اپل برای اطمینان از این است که از مایکروسافت پیشی بگیرد.

با توجه به هزینه‌های بالایی که توسط گوگل به اپل پرداخت می‌شود و همین طور خطر بالقوه یاهو و مایکروسافت شاید گوگل در استراتژی‌های خود تجدیدنظر کرده و مجددا با شرکت اپل برای کاهش مبلغ قرارداد مذاکره کند. سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده علیه گوگل شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت از روش‌های ضد رقابت و محرومیت در بازار‌های جستجو و تبلیغات برای حفظ انحصار غیرقانونی استفاده کرده است. یکی از اصلی‌ترین شکایات علیه گوگل، قرارداد آن با اپل است که به گوگل اجازه می‌دهد موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر سافاری اپل و سایر ابزار‌های جستجو باشد.

موتور جستجوی انحصاری محصولات اپل

در سال ۲۰۲۰ گمانه زنی‌هایی مبنی بر اینکه اپل قصد دارد موتور جستجوی خود را راه اندازی کند افزایش یافت، اما بعداً تلاش‌های اپل برای بهبود نتایج جستجوی Siri و Spotlight متوقف شد و طبق ادعای کارشناسان اپل جایگزین دیگری برای گوگل نداشته و به همین دلیل با تمام خطرات و ریسک‌ها به همکاری اش با گوگل ادامه می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
لطفا شرکت آمریکایی صهیونیستی اپل را تبلیغ نکنید.
آخرین اخبار