مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه مسئولان دفاتر نهاد درگیر حاشیه‌ها نشوند، گفت: برخی از مسئولان بدون اطلاع کافی درگیر موضوعات حاشیه‌ای شده و از اصل وظائفی که بر عهده‌دارند خارج می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان در نشست مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس در جلسه پرسش و پاسخ مسئولان نهاد، تأکید کرد: امروزه مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای جامعه دانشگاهی به‌عنوان لنگرگاه اطمینان به شمارمی روند و این موضوع باعث عزت و سربلندی روحانیت و حوزه نهاد رهبری به شمار می‌رود.

او گفت: گواه این موضوع براین است به هر دلیلی جایگاه مسئولیتی آنان را تغییر دهیم اساتید و دانشجویان با تغییر آن مسئول واکنش نشان می‌دهند و مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

محمدیان اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها روحانیت در دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها موجب سربلندی بوده، ولی علی‌رغم برخی از انتقادها؛ مسئولان دفاتر وظیفه‌ دارند در امر ارتقاء بینش سیاسی و مذهبی جامعه دانشجویی تلاش مضاعف داشته باشند تا بتوانیم رسالتی که بر عهده‌دارند را به‌درستی انجام دهند.

او در پاسخ به انتقاد موضوع مطرح‌شده در جلسه، مبنی بر اینکه مسئولان نهاد باید بتوانند به شبهات پاسخگویی کنند گفت: به همان دلیل یک پزشک قادر نیست به تمام سؤالات فوق تخصصی پزشکی پاسخ دهد مجموعه نهاد نیز وظائف تعریف‌شده‌ای دارد و نباید به بهانه پاسخگویی به شبهات دینی به حاشیه کشیده شوند، زیرا تمامی شبهات اساس علمی ندارد و ما نباید ذهن دانشجو را گرفتار شبهات بی‌اساس کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیاری از شبهات هدف مطرح‌شدن فرقه خاصی را دارد به همین دلیل نباید برای تبلیغ به بهانه‌های پاسخگویی بری آن تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع علوم معارف اشاره کرد و گفت: طبق گفته اساتید و صاحب‌نظران این علم امروزه علوم معارفی که در بین جامعه دانشگاهیان مطرح می‌شود یکی از کارآمدترین و به‌روزترین علومی است که تدریس می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا با ارائه نظرات علمی و تحقیق‌شده بتوانیم موضوعات دیگری را به این علوم اضافه کنیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برای اصلاح و اضافه کردن برخی از تغییرات دروس معارف با حضور صاحب‌نظران ساعت‌ها جلسه برگزارشده و این ادعا راداریم دروس معارفی که امروزه مطرح است نیاز امروز جامعه را برطرف می‌کند.

مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه مسئولان دفاتر نهاد باید مراقب باشند اصول را فراموش نکنند درگیر حاشیه‌ها نشوند گفت: گزارش‌شده برخی از مسئولان بدون اطلاع کافی درگیر موضوعات حاشیه‌ای شده و از اصل وظائفی که بر عهده‌دارند خارج می‌شوند.

در پایان این نشست صمیمی مسئوبلن دفاتر نهاد دغدغه‌های خود را در دفاتر نهاد مطرح وبه موضوعات آنان از سوی مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار