نشست خبری سرمربیان تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بنا در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی که از صبح امروز (٨ شهریور) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد، درخصوص انتخاب ملی پوشان اعزامی به جهانی نروژ اظهار داشت: الان دو مسئله مطرح هست که یکی اینکه من باید پاسخگوی نتیجه المپیک باشم و دیگری فرآیند انتخاب ملی‌پوشان در جهانی ۲۰۲۱ نروژ، المپیک که گذشت، سال‌های قبل هم گذشته، امروز مسئله فرآیند انتخابی است. فرآیند از دوره رسول خادم است و چرخه از دوره دبیر، ولی من سال‌هاست شرایط خاص خودم را در ارتباط با مسابقات انتخابی داشتم. فرآیند رسول خادم یک شکل بود و چرخه علیرضا دبیرهم یک شکل دیگر است، اما من شرایط خودم را دارم و صد درصد عدالت رعایت شده است.

وی تاکید تصریح کرد: مرحله اول انتخابی ما برای جهانی نروژ جام تختی بود و به هر استانی که سهمیه خواست دادیم. حتی نفرات سوم هم کشتی گذاشتیم. ۱۰ نفر اول شدند و قبل از این هم آسیایی قزاقستان را داشتیم که مدال آورانش کنار ماندند.

نایب قهرمان جهان درباره چگونگی انتخاب نفرات عنوان کرد: قبلاً هم گفته بودیم هر کشتی گیری در جام تختی شرکت نکند شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست می‌دهد و همین اتفاق هم افتاد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد علی گرایی بهترین است/ عزت کشورم از همه چیز مهمتر است

وی با اشاره به چرخه انجام شده در اوزان مختلف، گفت: محمد علی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم بهترین است و غیر از او پشتام را داریم. حالا همه می‌گویند گرایی باید طلا می‌گرفت بله من هم همین را می‌گویم. پشتام در قهرمانی آسیا اول شد تشخیص دادیم، چون در وزن ۸۲ کیلوگرم ضعف داریم از پشتام در این وزن استفاده کنیم.

بنا ادامه داد: در وزن ۹۷ کیلوگرم ساروی در المپیک مدال گرفته و کشتی رو در رو بالی را برده بنابراین او بهترین این وزن است. اگر فلاح ادعای انتخابی داشت بالی جلوتر است، از طرفی ساروی ثابت شده است. در سنگین وزن اگر میرزازاده آن طرف جدول بود قطعا فینالیست می‌شد. ما هنوز به آن توان نرسیدیم که سنگین وزن‌های ما از کایالپ عبور کنند. از طرفی ما در این وزن علی اکبر یوسفی را نمی‌خواهیم از دست بدهیم که مچ پایش هم آسیب دیده است. برای من عزت کشورم از همه چیز مهمتر است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود دوباره نتایج درخشان المپیک لندن تکرار شود، گفت: گرجستان با همه سرمایه گذاری بررسی کنید که یک نقره در سنگین وزن داشت، ترکیه فقط یک برنز می‌گیرد، روسیه که خوب نبود، قزاقستان هم همین طور. یک زمانی ما ۳ مدال گرفتیم و قهرمان شدیم، برخی می‌گفتند مگر المپیک سکو دارد؟ برخی قبل از المپیک مصاحبه می‌کردند می‌گفتند این تیم مثل لندن است، چرا لندن؟ چرا مثل المپیک پکن نیست؟ من تا وقتی هستم انجام وظیفه می‌کنم.

ما محکوم به نتیجه هستیم/ با عبدولی و هیچ کسی مسئله‌ای ندارم

وی ادامه داد: ما محکوم به نتیجه هستیم. ما خیلی ریز در حال تغییر هستیم. من هر دفعه المپیک می‌روم باید تنم بلرزد این در حالی است که ۸ ماه به خاطر کرونا همه چیز تعطیل بود. چرا به پنجمی المپیک نگاه نمی‌کنید؟ خیلی پرتوقع شدید. عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که هر کسی می‌آید بگوید خوب است یا بد. من وظیفه خودم را انجام می‌دهم. هر چیز که می‌گویید مانند عدالت، جوانگرایی و ... من در حال انجام آن هستم.

بنا درباره اظهارات عبدولی و عدم حضورش در اردو تیم ملی، خاطرنشان کرد: عبدولی ورزشکار خوبی است. او آن موقع تهران بود گفتم بیا تمرین کن گفت می‌آیم، اما بعد از آن به خانه می‌روم گفتم نه قرنطینه است حتی خودم هفته به هفته آفتاب را نمی‌دیدم. من با هیچ کسی مسئله‌ای ندارم، اما وظیفه من توجه به کشتی فرنگی است.

با خواست رئیس فدراسیون در تیم ملی هستیم نه رفاقت/ به سوریان گفتم سرمربی باشد

بنا با اشاره به حضور درستکار در تیم‌ملی آزاد، تصریح کرد: درستکار در مقطع حساسی آمده است و همه باید کمک کنیم. برخی اوقات حرف‌هایی می‌شنوم که این مسائل اثر منفی روی بچه‌ها می‌گذارد. این بحث‌ها در صفحات مجازی نه تنها کمک نمی‌کند بلکه بچه‌ها را تخریب می‌کند. ما برای تیم‌ملی کیسه ندوختیم و رزومه مان مشخص است. اگر اینجا هستیم به خواست رئیس فدراسیون است نه بحث رفاقت دبیر مثلا با درستکار. قبل و بعد از المپیک همه نظرسنجی می‌گذارند که چه کسی باشد چه کسی نباشد.

وی درباره این سوال که چرا در زمان مشخص انتخابی را در وزن قانونی برگزار نمی‌کنیم، اظهار داشت: بله سر وزن قانونی باید تیم انتخابی انجام شود، اما با یک انتخابی نمی‌توان کار را تمام کرد. مگر انتخابی‌ها برگزار نشده؟ برخی از تیم ملی رفته‌اند. اگر ورزشکاران انتخابی را در زمان مشخص بدانند دیگر در اردو نمی‌مانند. فقط با یک انتخابی نمی‌توان نفر برتر را انتخاب کرد.

بنا درباره اینکه آیا برنامه‌ای دارید تا از المپیکی‌های مدال‌آور در کنار تیم استفاده کنید، عنوان کرد: داوران ما رتبه بندی هستند و دوره‌ای حرکت می‌کنند می‌توان در بحث مربیان سازنده هم این کار را انجام داد. وقت مربیان سازنده را در اردو‌های تیم ملی نباید بگیریم. می‌توانیم آن‌ها را به مسابقات اعزام کنیم. فرشاد علیزاده در کنار ماست، حمید سوریان هم همین طور. بدون مشورت با سوریان کاری نمی‌کنم و بار‌ها به او گفتم بیا سرمربی باش و من کنار تو باشم. من که نمی‌توانم با عصا کنار تیم باشم.

بنا درباره انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش گفت: من به وزیر جدید تبریک می‌گویم، اما ما زمانی دغدغه داریم که رئیس فدراسیون نتواند برای ما کاری کند. من بی دغدغه‌ترین زمان مربیگری ام این زمان بود. ما هیچ خواسته‌ای از وزیر ورزش نداریم، چون یک انسان والا داریم. وزارت ورزش خودش از ما بودجه می‌خواهد.

پیام دلگرم کننده‌ای از رهبری گرفتم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره پیام مقام معظم رهبری بعد از المپیک، گفت: افتخار می‌کنم پیام دلگرم کننده‌ای از آقا گرفتم به همین دلیل دوست ندارم کسی آن را بداند، چون این پیام خصوصی است.

پژمان درستکار: برای مسابقات جهانی قول خاصی نمی دهم

همچنین پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در نشست خبری امروز (دوشنبه) اظهار داشت: فدراسیون کشتی اعتقاد دارد باید خون تازه در بحث مربیگری در کشتی جریان باشد. ما همین طوری مربیان را انتخاب نکردیم، مربیانی انتخاب کردیم که به روز هستند و در مباحث فنی می‌توانند به کشتی گیران کمک کنند. ۳ مربی را موقت آوردیم تا ببینیم چه می‌شود.

وی درباره جای خالی محسن کاوه گفت: آقای کاوه رئیس ماست و او مدیر تیم‌های ملی است.

درستکار درباره پیش‌بینی‌اش از مسابقات نروژ، عنوان کرد: برای نخستین بار مسابقات جهانی ۶۰ روز بعد از المپیک برگزار می‌شود. از نظر برنامه ریزی کار را سخت می‌کند. ما با ۳ دسته رو به رو هستیم؛ بچه‌هایی که مدال گرفتند مانند یزدانی و زارع که می‌دانید چقدر فشار روی آن‌ها بوده است. گروه دوم جوانان که ۲۷ مرداد مسابقات شان به پایان رسید، دسته سوم در ۶ وزن مسابقه انتخابی داشتیم به همین دلیل طراحی برنامه برای ما سخت‌تر بود. ۳۵ روز تا مسابقات زمان باقیست و از دوستان مشاوره می‌گیرم. من نمی‌توانم قول خاصی بدهم، چون ترکیب تیم‌ها مثل امریکا و روسیه مشخص نشده. نمی‌دانیم شرایط چطور است، اما قول می‌دهم با کمترین خطا نسبت به طراحی تمرین در مسابقات شرکت کنیم. تیم پوست اندازی کرده، به این تیم جوانان امیدوار هستم.

دبیر آبروی خود و کشتی را ارجح می‌داند/ با قاسمی و صادق گودرزی برای مربیگری در تیم ملی تماس گرفتم

درستکار درباره اینکه برخی صحبت از رفاقت شما و دبیر می‌کنند و این کار شما را سخت می‌کند، گفت: برای من بداستقبالی شروع شده، اما هر کسی می‌تواند اظهارنظری کند. دبیر در این باره کامل صحبت کرده است. او آبروی خود و کشتی را از هر چیزی ارجح می‌داند. بحث رفیق بازی نبود، چون می‌دانم آبروی کشتی برایش مهم است. وقتی می‌آمدم یک چیز مد نظر داشتم آن هم معامله با خدا بود. خدمت کردن در تیم ملی افتخاری است.

وی درباره عدم همکاری صادق گودرزی در تیم ملی، گفت: به جوان گرایی اعتقاد داشتیم؛ هم با صادق گودرزی هم کمیل قاسمی تماس گرفتم. کمیل در جایی مشغول بود و صادق هم مشکلات شخصی و خانوادگی داشت.

انتخاب سجادی را به فال نیک می گیریم/ با اردوی طولانی مخالف هستم

درستکار درباره مسابقه چهارم حسن یزدانی و تیلور عنوان کرد: اگر می‌خواهیم حسن را از تیلور فراری دهیم باید صورت مسئله را پاک کنیم. نباید به آن مثل یک فاجعه نگاه کنیم اگر آن ۱۹ ثانیه مدیریت می‌شد حسن هم طلا می‌گرفت. از دوستان می‌خواهم بزرگنمایی نکنند.

وی درباره معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش گفت: خواست جامعه ورزش این بود که یک شخص ورزشی در رأس باشد. این انتخاب را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم کنار کشتی باشد.

سرمربی کشتی آزاد درباره اردو‌های بلند مدت تیم ملی اظهار داشت: من در حالت کلی با اردوی طولانی مدت مخالف هستم. اگر حسن یزدانی در طول سال در جویبار تمرین کند یا سایر بچه‌ها هم همین طور، این به رشد کشتی کمک می‌کند، اما برای مسابقات نروژ شرایط خاص است و زمان کمی داریم. با توجه به جلساتی که گذاشتیم اگر ۳-۴ روز فرصت دهیم بچه‌ها بروند و برگردند یک فرصت تمرین را از دست خواهیم داد بنابراین تا نروژ اردو‌ها برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار