رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶هزارتست سل و بیش از ۲هزار تست بروسلوز در جمعیت دام سنگین استان انجام شده است.

ویدا معزی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: رصد و پایش بیماری‌های خطرناک و واگیر در جمعیت‌های دامی از ابتدایی‌ترین راه‌های مبارزه با بروز و شیوع بیماری و پیشگیری از خسارات اقتصادی ناشی از آن است.

وی افزود: در این راستا، از ابتدای امسال  تا کنون افزون بر ۲۱۰ هزار مورد رصد و پایش بیماری در جمعیت‌های دامی استان انجام شده است که در تشخیص و کنترل به موقع بیماری‌های خطرناک و واگیر و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی بسیار موثر می‌باشد.

دکتر معزی اذعان داشت: از جمله بیماری‌های مسری و خطرناک در جمعیت دام سنگین بیماری‌های سل و بروسلوز میباشد که علاوه بر خسارت اقتصادی سنگین، سلامت جمعیت انسانی را نیز به خطر می‌اندازد چرا که از جمله بیماریی‌های مشترک بین انسان و دام است و به همین دلیل طبق برنامه ریزی مستمر و منظم مورد نمونه برداری و رصد و پایش قرار میگیرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان ابراز داشت: بنا به دلایل ذکر شده در بالا، از ابتدای سال جاری تا کنون در خصوص تشخیص بیماری سل بیش از ۶ هزار تست و همچنین در تشخیص بیماری بروسلوز افزون بر ۲هزار تست در جمعیت دام سنگین استان انجام شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: دامپزشکی ، تست سل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار