مهم‌ترین حوادث شنبه ۶ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث شنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق علائم راهداری با تیز بینی مأموران پاسگاه پلیس راه

با تیز بینی مأموران پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان ، سارق حرفه‌ای علائم و تابلو‌های راهداری در حین سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "مهدی خمر " سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: روز گذشته مأموران پلیس راه "زاهدان –بم" در حین گشت زنی در محور موصلاتی مذکور، سارقی که به وسیله یک دستگاه وانت بار در حال سرقت علائم و تابلو‌های سطح محور بود را مشاهده و او را در اقدامی سریع و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرپرست پلیس راه شمال استان تصریح کرد: در بازرسی از خودروی سارق تعداد زیادی تابلو و علائم راهداری که متهم از سطح محور سرقت کرده بود کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت هیدروکربن قاچاق در سیستان وبلوچستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان از توقیف ۲ دستگاه تریلی نفت کش حامل ۶۰ هزار لیتر سوخت "هیدروکربن" قاچاق قبل رسیدن به مقصد خبر داد.

سرهنگ"حسین علیزاده مقدم اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد افرادی سودجو قصد انتقال غیر قانونی محموله بزرگ مشتقات نفتی، از نوع هیدرو کربن از استان خراسان رضوی به استان سیستان و بلوچستان و سپس قاچاق آن به خارج از کشو را دارند.

وی افزود: در همین رابطه مأموران با کنترل و رصد مسیر انتقال این محموله بزرگ سوخت قاچاق در محور "نهبندان- زاهدان"، موفق شدند ۲ دستگاه تریلی نفت کش قاچاقچیان را توقیف و در بازرسی از آن‌ها مقدار ۶۰ هزار لیتر سوخت هیدروکربن قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله سوخت قاچاق برابر اعلام کارشناسان ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورده شده است.

سرهنگ علیزاده مقدم در پایان با اشاره به دستگیری ۴ فرد متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدید قاچاق سوخت و کالا تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

سارق منزل هنگام سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل در حین سرقت و اعتراف او به ۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهار داشت: روز گذشته با تماس یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارق در منزلش واقع درخیابان ولایت شهرزابل، تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ به محل اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله ماموران با هماهنگی صاحب خانه وارد منزل شده و در یک اقدام ضربتی سارق مذکور را که بی خبر از حضور ماموران در حال سرقت اموال و اشیای داخل منزل بود، دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۳۴ ساله پس از دستگیری در تحقیقات تکمیلی و بازجویی بعمل آمده به ۸ فقره سرقت لوازم منزل درسطح شهر زابل اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

دستگیری ۷ سارق و جمع آوری ۳۷ معتاد متجاهردر طرح ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس قصرقند

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با سارقان و خرده فروشان مواد مخدر خبر داد و گفت: در این طرح ۷ سارق و ۳۳ معتاد متجاهر دستگیر و جمع آوری شدند.

سرهنگ "محمد خبازی ، بیان داشت: در راستای افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیات شهرستان قصرقند، با قدرت و جدیت اجرا شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح دریک ماه گذشته ماموران انتظامی این شهرستان ضمن شناسایی پاتوق‌های استعمال مواد مخدر موفق به جمع آوری ۳۳ معتاد متجاهر و ۴ فروشنده مواد مخدر شدند.

سرهنگ خبازی با اشاره به اینکه مأمورین انتظامی این شهرستان در راستای برخورد با قاچاق کالا و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان موفق به کشف ۴۹۵۰ لیتر سوخت قاچاق و قریب به یک تن برنج قاچاق گردیدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۰۲ % کشف کالای قاچاق درسطح شهرستان را در پی داشته است.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان نیز با اجرای طرح‌های مختلف مقابله با سرقت و دستگیری سارقان در این بازه زمانی موفق به دستگیری ۷ نفرسارق و کشف ۷ فقره سرقت به همراه ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، ۳۴۰ متر کابل و تجهیزات مخابراتی و برق و ۲ رأس دام سرقتی در سطح شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قصرقند در پایان از همکاری، مشارکت و همدلی صمیمانه مردم و مسئولان در برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر کرد و از تمام شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با شماره تماس مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار