مهم‌ترین حوادث پنجشنبه ۴ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث پنجشنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۲ میلیارد ریال کفش استوک قاچاق در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف بیش از ۲ میلیارد ریال کفش ورزشی استوک قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "محمود سعادتی" درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق، پلیس شهرستان زاهدان با برنامه ریزی جامع، مقابله با قاچاق کالا را به عنوان یک اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: مأموران پلیس اطلاعات با همکاری عوامل انتظامی کلانتری ۱۵ این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی به یک انبارکالا مشکوک و پس از اطمینان از وجود کالای قاچاق در آن با هماهنگی مقام قضایی و رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی وارد آن شدند.

سرهنگ سعادتی بیان کرد: در بازدید از انبار مذکور تعداد ۵۰۷ جفت کفش ورزشی استوک قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، ازشهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سارق مسلح ۲۰ راس احشام در خاش به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری یک سارق مسلح احشام و کشف ۲۰ راس دام سبک در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حبیب راز دار  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه احشام از جمله سرقت چندین راس دام سبک در محور‌های مواصلاتی شهرستان خاش بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با رصد اطلاعاتی، شگرد‌های پلیسی و گشت‌های هدفمند سارق را که در حال جابه جایی ۲۰ راس از احشام با خودروی نیسان بود را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با بیان اینکه جهت تحقیقات بیشتر سارق تحویل پلیس آگاهی گردید، افزود: از سارق ۲۰ راس دام سبک مسروقه کشف گردید.

سرهنگ راز دار در خاتمه بابیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد افزود: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.


پلمب ۵۰ واحد متخلف به علت عدم رعایت ضوابط بهداشتی در "خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری یک سارق مسلح احشام و کشف ۲۰ راس دام سبک در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حبیب راز دار" در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه احشام از جمله سرقت چندین راس دام سبک در محور‌های مواصلاتی شهرستان خاش بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با رصد اطلاعاتی، شگرد‌های پلیسی و گشت‌های هدفمند سارق را که در حال جابه جایی ۲۰ راس از احشام با خودروی نیسان بود را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با بیان اینکه جهت تحقیقات بیشتر سارق تحویل پلیس آگاهی گردید، افزود: از سارق ۲۰ راس دام سبک مسروقه کشف گردید.

سرهنگ راز دار در خاتمه بابیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد افزود: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

شتر جان دو نفر را گرفت

بر اثر برخورد پژو ۴۰۵ با یک نفر شتر در محور" ایرانشهر – بزمان " راننده و سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند.

سرهنگ"حسن کیخا "در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر حادثه رانندگی در محور مواصلاتی"بزمان - ایرانشهر"، بلافاصله مأموران به محل اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه، طی استعلام به عمل آمده و شواهد عینی موجود در محل، مشخص شد یک دستگاه خودرو ۴۰۵ با راننده و یک نفر سرنشین با یک نفر شتر برخورد که بر اثر این سانحه تلخ متاسفانه راننده و سرنشین در دم فوت نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر عنوان کرد: بی توجهی به موضوع شتر‌های سرگردان و رها شده به معضلی در حریم شهر‌ها و معابر شهری تبدیل شده است و در شهرستان نیز با این پدیده مواجه هستیم.

سرهنگ کیخا ادامه داد: ضمن توصیه به رانندگان در خصوص توجه به قوانین و رعایت آن از مردم خواست: با احترام به مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نکات ایمنی در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای کمک کنند.

کشف ۵۰۰ میلیونی اموال مسروقه درپی دستگیری سارق

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج  از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی وکابل‌های برق در این شهرستان خبر داد و گفت: از متهم ۵۰۰ میلیون ر یال اموال مسروقه کشف شد.

 سرهنگ "اسماعیل میر"، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل‌های برق در شهرستان فنوج، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری مرکزی این انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، یک نفر سارق را شناسایی و در حالیکه قصد انتقال اموال مسروقه زیادی شامل میلگرد و کابل‌های برق با یک دستگاه خودروی تویوتا را داشت، شناسایی و ضمن توقیف خودروی وی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی، تاکنون به ۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل‌های برق اعتراف نموده است، عنوان داشت: به گفته کارشناس مربوطه ارزش ریالی میلگرد‌های مسروقه و کابل‌های برق و سایر اقلام مسروقه ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج، با بیان اینکه سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد، از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

برخورد خودرو با تپه خاکی حادثه ساز شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: بر اثر واژگونی خودروی پیکان وانت در محور"ایرانشهر - خاش" راننده خودرو جان خود را از دست داد.

 سرهنگ"حسن کیخا " اظهارداشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور"ایرانشهر - خاش" بلافاصله ماموران گشت انتظامی و نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند خودروی وانت به علت نامعلومی به "تپه خاکی" برخورد و واژگون شده است که متاسفانه در این حادثه راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و سرنشین آن مصدوم شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر افزود: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه در جاده اصلی اعلام کردند.

سرهنگ کیخا تاکید کرد: شهروندان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

سارقان سیم‌های برق منازل مسکونی "چابهار" به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۲ سارقی خبر داد که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی این شهرستان می‌کردند.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی پاسگاه "پلان" شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در محدوده روستای ملوک این شهرستان، به ۲ نفر که در حال قطع کردن سیم‌های برق یک منزل مسکونی بودند مشکوک شدند.

وی گفت: متهمان با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که با اقدام سریع و ضربتی پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این ۲ سارق ۳۳ و ۲۸ ساله که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۱۳ فقره سرقت سیم‌های برق منازل مسکونی در سطح شهرستان چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ "کوچکزائی" با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.


۳ کشته و ۷ مجروح در واژگونی سواری پژو ۴۰۵

واژگونی یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور فرعی روستای "کارواندر" در شهرستان خاش ۳ کشته و ۷ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مهدی خمر" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۲۰ محور فرعی روستای "کارواندر" شهرستان خاش بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در صحنه مشخص شد، یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ حامل ۹ نفر اتباع غیر مجاز از جاده منحرف و واژگون شده است.
رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده و ۷ سرنشین دیگر آن نیز به شدت مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند که متأسفانه یک نفر دیگر از مجروحان در بیمارستان جان باخت.

سرهنگ خمر خاطر نشان کرد: بنابر اعلام نظر کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه دلخراش ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.

وی در پایان از رانندگان محترم خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

سارقان خودرو در محاصره پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از دستگیری ۳ سارق و کشف ۴ فقره سرقت خودرو در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ"حسن سرگزی بیان داشت: در پی وقوع سرقت خودرو در شهرستان دلگان، موضوع شناسایی سارق و سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکیان و همچنین بکارگیری روش‌های علمی در کشف جرم توسط کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت، ۳ متهم که اخیرا دست به فعالیت‌های مجرمانه به ویژه سرقت خودرو در این شهرستان می‌زدند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان اظهار داشت: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، همچنین سوابق وانطباق مشخصات اعلامی با افراد با سابقه بصورت شبانه روزی محل اختفای آنان تحت کنترل قرارگرفت تا اینکه شب گذشته متهمان در یک عملیات ضربتی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان دلگان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک دستگاه خودروی سرقتی ۴۰۵ از متهمان، اذعان داشت: افراد دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر بزه انتسابی بودند ولی پس از تحقیقات فنی و مواجهه با دلایل و مدارک، به ۴ فقره سرقت خودرو بصورت باندی اعتراف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان دلگان، متهمان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار