مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از ثبت هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی و ۶۰ مورد نمونه برداری در ۵ ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

مروی مقدم مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۵ ماهه نخست امسال هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی درجهت طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) از مراکز عرضه کالا در استان به منظور نظارت بر کالا‌های مشمول استاندارد اجباری صورت گرفته است.

او افزود: به منظورشناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری و اجرای طرح طا‌ها در استان طی پنج ماهه ابتدای سال، حدود هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی و ۶۰ مورد نمونه برداری از مراکز عرضه کالا در سطح خراسان جنوبی انجام گرفته است.

مروی مقدم با اشاره به اینکه بازرسی‌های انجام شده بیشتر در صنعت غذایی و کشاورزی بوده است اظهار کرد: بیشتر نمونه برداری‌ها مربوط به محصولات واحد‌های غذایی و کشاورزی و شیمی انجام گرفته است.

مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای طرح طا‌ها که به صورت کشوری انجام می شود بازار فروش را برای عرضه کالا‌های غیراستاندارد مشمول استاندارد اجباری بسیار محدود و غیرممکن کرده است.

او ادامه داد: در این طرح، کالا‌های مشمول استاندارد اجباری توسط بازرسان نمونه برداری می‌شوند و به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان ملی استاندارد جهت آزمون ارجاع می‌شوند و در صورت مغایرت با استاندار‌های مربوطه، توسط اداره کل اقدامات حقوقی روی آن صورت می‌پذیرد.

مروی مقدم عنوان کرد: طرح طا‌ها مخفف طرح اجرای هماهنگ استاندارد است که به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها، به منظور تأمین ایمنی و سلامت جامعه، اعتمادسازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین، اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار