معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از جمع آوری حدود ۶۰ هزار ماسک غیرمجاز در مرحله اول اجرای طرح بازرسی‌ها از اصناف استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نظارت و بازرسی از اصناف استان با هدف رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام تعطیلات پیش رو نیز همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به جمع آوری حدود ۶۰ هزار ماسک غیر مجاز در مرحله اول اجرای طرح بازرسی‌ها از اصناف استان افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونا و ضرورت نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار بازرسان شبکه بهداشت، تیم‌های بازرسی این سازمان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی از امروز با بازرسی از واحد‌های صنفی با تذکر به متصدیان مبنی بر الزام به استفاده از ماسک و رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی با متخلفان مستند به قانون نظام صنفی برخورد می‌کند.

تهوری با اشاره به شیوع کرونای دلتا و ضرورت و اولویت حفظ سلامت مردم اظهار کرد: در سطح استان واحد‌های صنفی که شیوه نامه‌های بهداشتی را نقض کنند، علاوه بر معرفی به تعزیرات حکومتی بر اساس مصوبه ستاد استانی پلمب خواهند شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه متصدیان واحد‌های صنفی باید از ارائه خدمات به مشتریان فاقد ماسک خودداری کنند، تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا هنگام مراجعه به واحد‌های صنفی ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری نیز ضروری است.

او با اشاره به اینکه نظارت بر فروش ماسک‌های استاندارد و دارای کد بهداشتی irc در واحد‌های صنفی ادامه داد، بیان کرد: بازرسی‌ها در این خصوص نیز با جدیت انجام و ماسک‌های فاقد کد بهداشتی و غیر مجاز جمع آوری می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.