روزنامه نیویورک تایمز تأیید کرد که آمریکا با بمباران کنترل شده، آخرین پایگاه سیا در افغانستان را نابود کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز تأیید کرد که ارتش آمریکا با بمباران کنترل شده، آخرین پایگاه سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در افغانستان را منهدم کرد.

این روزنامه روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گفت که این انفجار که در سراسر کابل شنیده شد، پایگاه بسیار مستحکم «عقاب» را که آخرین پایگاه سیا در خارج از فرودگاه کابل بود را نابود کرد.

نیویورک تایمز تصریح کرد که هدف از تخریب این پایگاه اطمینان از این بود که داده‌ها و تجهیزات موجود در آن، به دست گروه طالبان که افغانستان را تحت کنترل خود دارند، نرسد.

این پایگاه که در اوایل جنگ تأسیس شد، در یک کارخانه آجرسازی سابق دایر شده بود و از یک مکان کوچک به یک مرکز بزرگ تبدیل شد که برای آموزش نیرو‌های ضد تروریسم سرویس‌های اطلاعاتی افغانستان استفاده می‌شد.

پایگاه عقاب بسیار محرمانه بود و با یک دیوار سه متری حصار گذاری شده بود، علاوه بر این چندین ایست بازرسی در داخل آن وجود داشت.

یک پیمانکار سابق سیا توضیح داد که منهدم کردن یک  پایگاه کار ساده‌ای نیست. علاوه بر سوزاندن اسناد و خرد کردن هارد دیسک، تجهیزات حساس نیز باید از بین بروند تا به دست طالبان نیفتند.  

این روزنامه همچنین تاکید کرد که تخریب این پایگاه از قبل برنامه ریزی شده بود و مربوط به انفجار بزرگ در فرودگاه نبود.

این اقدام با نزدیک شدن به تاریخ توافق شده بین آمریکا و طالبان برای پایان دادن به تخلیه مردم از کابل و خروج کامل نیرو‌های خارجی از افغانستان تا  ۳۱ اوت (۹ شهریور) صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
نباید اجازه می داد ند آنها چنین کاری انجام دهد ند چونکه آنجا خاک افغانستان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
دروغ میگه
آمریکا دست بر داره اونم تازه که طالبان اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
آدم از کسانی تعجب می کند که هنوز آمریکا را کعبه آمال خود می‌دانند خداوند اگر از هیچ چیز سوال نکند از عقل و قدرت تفکری سوال خواهد کرد که بعنوان ارزشمند ترین نعمت در وجود انسان قرار داده است ، پس از این عقل و تفکر در کجا باید استفاده شود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۰:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
حححححح
آخرین اخبار