یک درجه‌دار ارتش آمریکا از مقامات ارشد این کشور خواست که "پاسخگویی" در قبال اتفاقات افغانستان را بپذیرند و از موقعیت خود برکنار شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، سرهنگ دوم استوارت شلر، درجه‌دار ارتش آمریکا، از مقامات و فرماندهان ارشد آمریکا خواست تا در قبال اقداماتی که هنگام خروج ارتش آمریکا از افغانستان انجام داده اند که منجر به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی شد، پاسخگو باشند.

شلر از مقامات ارشد نظامی از جمله ژنرال دیوید برگر، فرمانده نیروی دریایی، لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، نام برد و از آن‌ها خواست در قبال اقداماتشان در افغانستان پاسخگو باشند.

در پی انفجار‌های روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل، ۱۱ تفنگدار دریایی، یک سرباز ارتش و یک نیروی دریایی کشته شدند. به گفته دو مقام که نخواستند نامشان فاش شود، ۱۶۹ افغان دیگر کشته شدند.

دولت بایدن بر تصمیم خود مبنی بر خروج همه نیرو‌های خود از افغانستان تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) همچنان مصمم است و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر را از این منطقه خارج کرده است.

ژنرال فرانک مک کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا که بر تخلیه نیرو‌ها نظارت می‌کند، روز پنجشنبه گفت حدود ۵ هزار نفر در انتظار خروج  هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار