سفارت آمریکا به اتباع خود هشدار داد در پی تهدید‌های امنیتی موجود در پایتخت افغانستان به فرودگاه کابل سفر نکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سفارت آمریکا در کابل به شهروندان خود برای سفر به فرودگاه کابل در پایتخت افغانستان به دلیل تهدیدهای امنیتی هشدار داد.

سفارت واشنگتن در کابل در وب سایت خود اعلام کرد: آمریکایی‌ها از سفر به فرودگاه کابل به دلیل تهدیدهای امنیتی خودداری کنند و کسانی که در دروازه های شرق، شمال و یا وزارت کشور هستند باید فورا آنجا را ترک کنند.

سخنگوی طالبان با انتشار پیامی اعلام کرده بود که قسمتی از بخش‌های نظامی فرودگاه کابل در کنترل نیرو‌های مسلح این گروه قرار گرفته است در حالی که جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تشریح وضعیت فرودگاه کابل اعلام کرد دروازه‌ها و عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل تحت کنترل ارتش آمریکا است.

ساعاتی پیش، جان کربی از تداوم عملیات تخلیه از افغانستان خبر داد و گفت: افراد تخلیه شده به پناهگاه‌های موقت منتقل شدند.  وضع امنیتی کابل هنوز شکننده و خطرناک است و ما به تخلیه نیروهای خود از آنجا ادامه می‌دهیم.

شمار قربانیان انفجار‌های انتحاری روز پنج‌‎شنبه که در حوالی فرودگاه کابل رخ داده بود به ۱۷۰ نفر رسیده است که گفته می‌شود اکثریت قریب به اتفاق قربانیان از مردم افغانستان هستند.

از سوی دیگر نیز برخی منابع خبری نسبت به وقوع حملات جدید در کابل به نیرو‌های آمریکایی که در حال کمک برای خروج افغانستانی‌های همکار نیرو‌های ائتلاف از کابل هستند، هشدار داد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هنوز نزدیک به ۵ هزار نفر در فرودگاه کابل حضور دارند که باید تخلیه شوند. این وزارتخانه از شرکا و متحدان آمریکا خواست بر ضرورت انجام عملیات تخلیه همچنان تاکید داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار