ارتش پاکستان اعلام کرد به رغم تسلط گروه طالبان بر مناطق مرزی شرایط در مرز این کشور با افغانستان، کاملا عادی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرلشکر بابر افتخار، مدیر کل روابط عمومی خدمات بین الملل ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: ارتش قبلا نیرو‌های خود را به مرز منتقل کرده و اقدامات لازم در جهت ایجاد امنیت و ثبات در این منطقه را انجام داده، وضعیت در مرز بین المللی با افغانستان تحت کنترل است.

افتخار اضافه کرد: وضعیت در مرز بین المللی با افغانستان کاملا عادی است. هیچ حادثه مهمی در طول مرز وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ما از تهدیدها  آگاه هستیم و آمادگی کامل برای خنثی سازی آن‌ها را داریم. 

سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان افزود: امکان بروز جنگ داخلی در این کشور وجود ندارد.

روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری پس از ملاقات با «لوئیجی دی‌مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا، از تصمیم او برای استفاده از ریاست ایتالیا بر گروه جی ۲۰، همکاری نزدیک با چین و روسیه در زمینه افغانستان و برگزاری نشستی اضطراری برای رسیدگی به مسائل افغانستان اشاره کرد و گفت: «هر تلاش چندجانبه و چندملیتی در زمینه افغانستان بدون حضور ایران و پاکستان معنایی ندارد.»

چندی پیش نیز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره افغانستان و تشکیل یک دولت در این کشور که منافع همه گروه‌های جمعیتی را در بر بگیرد، به صورت تلفنی گفتگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار