غفوری گفت: روزانه بیش از ۳۸۰ تن زباله در سنندج جمع آوری و به محل دفن پسماند‌ها انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سیروان غفوری رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اظهار داشت: در راستای ساماندهی و استانداردسازی محل دفن پسماند سطح شهر به دلیل نزدیکی به سکونتگاه‌های شهری و روستایی و جلوگیری از مشکلات حاصل از گاز‌های سمی تولید شده و تهدید‌های زیست محیطی و بهداشت عمومی خاکریزی محل دفن پسماند‌های شهری بصورت مستمر اجرا می‌شود.

او افزود: در سال گذشته با توجه به تمهیدات فراهم شده تمامی خاک و نخاله‌های سطح شهر به محل دفن پسماند‌ها هدایت شده که این مهم به منظور حفظ بهداشت عمومی و پوشش مرتب و روزانه پسماند و اطفای حریق‌های احتمالی در محل انجام می‌شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج افزود: با توجه به پایان پیمان با پیمانکار امسال، مدیریت خاک و نخاله به مناطق سه‌گانه و نواحی واگذار شد.

غفوری گفت: پس از واگذاری مدیریت خاک ونخاله‌های سطح شهر به مناطق و هدایت آن به محل دفن با مشکل مواجه شد که همین امرموجب ایجاد نگرانی به دلیل انتشار بوی بد و آتش‌سوزی‌های احتمالی ناشی از آن شد.

او با اشاره به اجرای خاکریزی محل دفن پسماند‌های شهرداری، ادامه داد: با استفاده از ۵۲۴ سرویس خاک؛ محل تخلیه و دفن پسماند‌ها به صورت کامل پوشش داده شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: ماشین آلات سنگین از قبیل، بیل مکانیکی و خودرو‌های سنگین برای تامین خاک مورد نظرمطابق قبل با هدف پوشش پسماند و عدم انتشار بوی بد و حفظ بهداشت زیست محیطی در محل دفن پسماند‌های شهری مستقر و خاک‌ریزی مستمر را انجام خواهند داد.

نصب علائم و تابلو‌های ترافیکی در میدان لیلاخ

سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سنندج اظهار داشت: یکی از طرح‌های شهرداری در راستای کاهش و روانسازی ترافیک احداث میدان و همچنین احداث بلوار۳۶ متری جهت اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و تقاطع غیرهمسطح سنجرخان است.

عرفان فتحی افزود: با توجه به اینکه عملیات اجرایی احداث میدان و همچنین احداث بلوار ۳۶ متری خاتمه یافته و این بلوار زیربار ترافیک رفته است بنابراین در راستای ایمن‌سازی و همچنین پیشگیری از تصادفات اقدامات ایمن سازی این بلوار تازه احداث شده در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

او با اشاره به نصب علائم و تابلو‌های ترافیکی در میدان لیلاخ وهمچنین پروژه بلوار ۳۶متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیرهمسطح سنجرخان گفت: نصب علائم و تابلو‌های ترافیکی و همچنین خط کشی در راستای افزایش ضریب ایمنی معابر این مسیر، کاهش و روان سازی بار ترافیکی، کاهش تصادفات و داشتن دید مناسب رانندگان در این معبر تازه احداث شده اجرا شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.