حدود ۳ هزارو ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی در شهرستان گچساران آبیاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسلام قدمی معاون شرکت آب منطقه‌ای این استان در نشست شورای حفاظت آب گچساران گفت: چندین طرح آبیاری کشاورزی در دشت‌های مختلف شهرستان گچساران در حال اجرا است.

اسلام قدمی از اجرای دومین مرحله طرح تامین آب امامزاده جعفر از سد کوثر خبر داد و افزود: با بهره برداری از مرحله دومین این طرح، آب مورد نیاز حدود ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه تامین می‌شود.

 قدمی با بیان اینکه در مناطق رودبار و نازمکان نیز حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم تبدیل به آبی می‌شود، گفت: برای حفاظت از آب‌های زیرزمینی تاکنون ۴۰۸ حلقه چاه در سنوات قبل مسدود و مسلوب المنفعه شدند که حدود ۹۱ حلقه از این چاه‌ها در سال ۹۹ مسدود شدند.

فرماندار گچساران نیز هم در این جلسه با بیان ایمه طرح‌های خوبی در زمینه تامین آب کشاورزی در این شهرستان در حال اجرا است، گفـت: هم اکنون حدود ۱۷ هزار هکتار از زمین‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان گچساران آبی است که با بهره برداری از طرح‌های آبرسانی در دست اجرا در این شهرستان این مقدار سطح آبی افزایش چشم گیری می‌یابد و زمینه اشتغال افراد جویای کار نیز فراهم می‌شود.

خانم عطارزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران نیز گفت: با تبدیل اراضی دیم به آبی تولید محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد و تنوع محصولات کشاورزی هم بیشتر می‌شود.

عطارزاده به مشکلات طرح آبیاری ۳هزارو ۵۰۰ هکتاری در مرحله اول طرح تامین آب امامزاده جعفر اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیشتردستگاه‌های پمپاژ آب این طرح در مدار نیست واین کار موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

او با بیان اینکه از ۱۲ پمپ این طرح آبیاری، فقط ۲ پمپ در مدار است و این امر باعث شده آب به همه زمین‌های نرسد، گفت: شکستگی خطوط انتقال، هدرروی آب در حوضچه‌ها و نبود مدیریت نگهداری باعث شد تا آب مورد نیاز بخشی از اراضی این منطقه تأمین نشود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.