رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونای آذربایجان غربی گفت: هنوز طیفی از شهروندان با رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی بر طبل بی توجهی بر سایه‌ کرونا می‌کوبند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی احمد آقاپور رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونای آذربایجان غربی اظهار کرد: پیک پنجم کرونا با شدت فزاینده در مناطق مختلف کشور و استان آذربایجان غربی می‌تازد، اما هنوز طیفی از شهروندان با رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی بر طبل بی توجهی  بر سایه کرونا می‌کوبند.

آقاپور از ادامه روند افزایشی شیوع کرونا به خاطر عادی‌انگاری شهروندان گله کرد و هشدار داد که تخت‌های بیمارستانی در استان هم اکنون پر و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مدافعان سلامت در بخش خصوصی و دولتی با کمترین ادعا در تمام بحران‌ها به ویژه اپیدمی این ویروس در خدمت مردم بوده اند، افزود: کادر درمان طی این مدت در راه مبارزه با ویروس کرونا سختی‌های زیادی متحمل شده اند از این رو از مردم انتظار می‌رود بیش از گذشته به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها برای شکست زنجیره انتقال ویروس توجه کنند، زیرا همدلی و همگامی مردم در تحقق این هدف کارساز و تاثیر گذار است.

آقاپور با اشاره به اینکه بعد از واکسیناسیون کادر درمان، مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این گروه به حداقل کاهش یافته است، اضافه کرد: باتوجه به تماس مکرر و آلودگی شدید بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی خدمت رسان به بیماران کووید ۱۹ و خطر انتقال ویروس با حجم بالا به خانواده ها، در اسرع وقت واکسیناسیون خانواده‌های آنان نیز آغاز خواهد شد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استمرار کار شبانه روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را به شدت فرسوده کرده است و مراکز درمانی ما از ۱۹ماه پیش تاکنون بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کرونایی و غیر کرونایی بوده اند و مدافعان سلامت در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته‌اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که بیشترین میزان طی ۱۸ ماه گذشته است؛همچنین هزار و ۵۹۴ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۲۷ درصد این تعداد در مراکز درمانی بستری شدند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.