فرماندار مهاباد گفت: نهادینه شدن فرهنگ استفاده از ماسک در میان مردم، باعث می‌شود شیوع کرونا ویروس را کنترل و متوقف کنیم.

عارف خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: براساس بازدید‌ها و گزارش‌های رسیده برخی از مردم با ساده انگاری بیماری کرونا مشارکت بسیار ناچیزی در امر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دارند.

خدرلو افزود: علی رغم توصیه‌های انجام گرفته توسط شبکه بهداشت و درمان و ستاد کرونا از طریق رسانه ملی و اصحاب رسانه شهرستان هنوز ۴۰ درصد شهروندان مهابادی دستور العمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خود مراقبتی را رعایت نمی‌کنند.

او ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری مهم‌ترین و کم هزینه‌ترین عامل پیشگیری از بیماری کرونا است و فرهنگ استفاده از آن در جامعه از طریق تشکیل پویش‌های مردمی، رسانه ملی و اصحاب رسانه باید نهادینه شود.

فرماندار مهاباد بیان داشت: در صورت عادی انگاری مردم امکان شیوع دوباره ویروس کرونا و تغییر وضعیت به رنگ قرمز و اعمال محدودیت‌های اجتماعی و ترافیکی وجود دارد.

خدرلو تصریح کرد: شهروندان دید و بازدید عید فطر را با توجه به وضعیت نگران کننده ویروس کرونا و احتمال ابتلای افراد سالمند باید کنار گذاشته و از تجمع و دورهمی‌ها به جد پرهیز کنند.

او اضافه کرد: تا پایان هفته جاری هیچگونه برگه ترددی حتی برای موارد ضروری نیز صادر نخواهد شد و از نیروی انتظامی و پلیس راه نیز تقاضا داریم از عبور و مرور بین شهری جلوگیری کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.