رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: استفاده از ماسک توسط شهروندان نسبت به ماه گذشته به ۴۵ درصد کاهش یافته و هم اکنون، حداقل نصف مردم در این شهرستان از آن استفاده نمی‌کنند.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: متاسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به ماه‌های گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای به بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته و همین امر شیوع بیماری را در سطح شهرستان افزایش داده است.

امینی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل عادی سازی و بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی خطر شیوع دوباره کرونا وجود دارد که بدون همکاری همه مردم مقابله با این ویروس خطرناک غیرممکن است.

این مقام مسئول اذعان کرد: ماسک همچنان یکی از عوامل اصلی کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه است و همه مردم برای پیشگیری از این بیماری باید ضمن رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از آن نیز استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی افراد جامعه باید سعی کنند، با ماندن در منزل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از آلودگی و چرخش بیشتر این ویروس در محیط‌های عمومی و بین یکدیگر جلوگیری کنند، ولی آنچه که هم اکنون مشاهده می‌شود رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک به عنوان ساده‌ترین راه پیشگیری، حضور در دورهمی و تجمع‌ها و تردد بی مورد در سطح شهر و به ویژه بازار توسط شهروندان است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.