مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از کاهش استفاده از ماسک در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

بهاالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: متاسفانه عادی انگاری در میان مردم افزایش و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به کمتر از ۵۰ درصد و در میان اصناف به کمتر از ۳۵ درصد کاهش یافته است.

حسینی افزود: تجمع مردم در میدان ملاجامی، تاناکورا و بازار‌های سطح شهر و همچنین صف‌های طولانی برای دریافت مرغ و کالا‌های مورد نیاز مردم افزایش یافته، تعداد فزآینده مسافرین نوروزی و پلاک‌های غیر بومی در شهرستان به علت ظرفیت بالای گردشگری و حضور در بازارچه‌ها و تاناکوار در حال حاضر به عنوان یک عامل تهدید برای سلامت شهروندان مهابادی به حساب می‌آید.

او تصریح کرد: طی بازدید‌های شبانه از تالار‌های سطح شهر شاهد بودیم که در هیچ یک از تالار‌ها مردم فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند و این به عنوان یک زنگ خطر تغییر وضعیت شهرستان از زرد به نارنجی به شمار می‌رود که با افزایش ساده انگاری مردم تعداد مبتلایان به بیماری و تعداد بستری شدگان در بیمارستان و تعداد بیماران بدحال در بیمارستان افزایش یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از شهروندان خواست با رعایت استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی کادر درمان را در مقابله با این بیماری یاری کنند تا با شیب کند و ملایم سیر صعودی مبتلایان را سپری کنیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.