مردانی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن گفت: نیمی از تست‌های روزانه کرونا در شرق اهواز مثبت می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امراله مردانی رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در نشست ستاد مدیریت کرونا که امروز سه شنبه، ۲ شهریور ماه در فرمانداری برگزار شد، گفت: ۵۰ درصد از تست‌های پی سی آر کرونا مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز بهداشتی مثبت است که نشان دهنده وضعیت وضعیت نامطلوب حاکم بر جامعه است.

او میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اهواز را حدود ۵۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ نفر ۵۰ نفر ماسک نمی‌زنند و همین امر انتقال ویروس کرونا و ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش داده است.

مردانی به بالا بودن میزان مراجعه افراد با علائم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی افزود: با توجه به افزایش سرعت انتشار بیماری و برقراری دورهمی ها، مراسم عروسی و عزا و سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری هیچ اقدامی به کاهش آمار مراجعه و ازدحام در مراکز کمک نمی‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته سن واکسیناسیون در خوزستان ۱۲ سال پایین‌تر از دیگر نقاط کشور است و این موضوع باعث شلوغی مراکز واکسیناسیون شده، اگرچه نبود واکسن در روز‌های اخیر دلیل دیگری برای شلوغی این مراکز است.

این مقام مسئول اظهار داشت: برخی افراد که در گروه سنی پایین‌تر از ۳۸ سال بوده، اصرار به دریافت واکسن دارند، در حالیکه باید طبق دستورالعمل سند ملی اقدام کنیم، ضمن اینکه برخی افراد نیز که نوبت دریافت واکسن آن‌ها فرا رسیده دیر مراجعه می‌کنند و در مواردی به یک مرکز برای دریافت واکسن مراجعه می‌نمایند که به انتشار ویروس کمک می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.