علوی به شناسایی روزانه حدود ۴ هزار بیمار کرونایی در خوزستان اشاره کرد و گفت: آمار فوتی‌ها به بیش از ۶۰ نفر در روز رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا گفت: روزانه حدود ۳۶ تا ۴۰ هزار بیمار کرونایی در کشور شناسایی می‌شوند که سهم خوزستان از این تعداد حدود ۴ هزار نفر است، این در حالی است بر اساس میانگین کشوری باید روزانه حدود ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار شناسایی شود.

او با بیان اینکه روزانه حدود ۶۵۰ فوت کرونایی در کشور گزارش می‌شود که سهم استان به طور میانگین باید ۳۷ مورد باشد، اظهار داشت: این در حالی است که موارد فوت روزانه در خوزستان در هفته اخیر بالای ۶۰ نفر بوده که ۱.۷ برابر متوسط مرگ و میر کشوری است.

علوی به وقوع بیمارستان ستیزی در فضای مجازی اشاره و بیان کرد: در برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی از مردم خواسته می‌شود در صورت ابتلا به کرونا به بیمارستان مراجعه نکنند، بنابراین برخی افراد بیمار بسیار دیر و در آخرین لحظات به بیمارستان مراجعه می‌نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۰ تا ۲۵ درصد موارد فوت در خوزستان یا در اورژانس بوده و یا کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان بستری بودند، بسیاری از بیماران کرونایی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یا زمانی به بیمارستان می‌روند که باید فورا در آی سی یو بستری شوند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: هفته به هفته شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان هستیم، زمانیکه رعایت اصول در استان ۷۵ درصد بود، اما در حال حاضر طبق آخرین بررسی میدانی این رقم به ۴۵ درصد رسیده است، به عنوان مثال اگر از جمعیت شهری حدود ۴ میلیونی استان، ۵۰ درصد موازین بهداشتی را رعایت نکنند، یعنی ۲ میلیون نفر مرتب در معرض خطر بیماری هستند.

علوی تصریح کرد: در حال حاضر با ویروس دلتا مواجه هستیم، اما اگر ویروس لاندا وارد استان شود به مراتب وضع بدتر خواهد شد پس تنها راه برای رهایی از بیماری، واکسن زدن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.