سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۳۵ بیمارستان در خوزستان دارای ۳۵۰ تخت ICU و یک هزار و ۶۰۰ تخت عادی برای پذیرش بیماران کرونایی در فصل پاییز آمادگی دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۳۵ بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا دارای یک هزار و ۹۵۰ تخت شامل؛ ۳۵۰ تخت ICU و یک هزار و ۶۰۰ تخت عادی برای پذیرش بیماران کرونایی در فصل پاییز پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه خوزستان مشکلی از نظر کمبود تجهیزات بیمارستانی ندارد و تدارکات لازم برای فصل پاییز آماده است، افزود: در حال حاضر اهواز در وضعیت نارنجی قرار دارد و ۱۰۸ بیمار در بیمارستان رازی اهواز بستری شده اند که ۴۷ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.

ابول نژادیان اظهار داشت: ظرفیت تخت‌های ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی تقریبا تکمیل شده، اما تخت‌های عادی این بیمارستان در مجموع ظرفیت پذیرش ۱۵۰ بیمار را دارند که اکنون حدود یک‌سوم ظرفیت تخت‌های عادی اشغال است و هر زمانی ظرفیت این بیمارستان تکمیل شود، از بیمارستان دوم برای ارائه خدمات استفاده می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند مرگ و میر کرونا در خوزستان را تقریبا ثابت عنوان کرد و ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند ممکن است خوزستان به وضعیت قرمز برسد و زمان این تغییر وضعیت، قابل پیش‌بینی نیست، البته استفاده از ماسک به ویژه در مناطق حاشیه‌ای استان کاهش یافته است و از مردم خواهشمندیم به منظور کمک به کنترل بیماری از حضور در اجتماعات خودداری کرده و نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.