فرماندار ویژه دزفول گفت: علت ۴۵ درصد شیوع کرونا در این شهرستان دورهمی‌های خانوادگی و ارتباط با افراد مبتلا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی فرهمندپور، فرماندار ویژه دزفول گفت: علت ۴۵ درصد شیوع کرونا در دزفول دورهمی‌های خانوادگی و ارتباط با افراد مبتلا بوده و آمار شیوع این ویروس با وجود تمام تلاش‌های کادر درمان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها نگران کننده است.

او افزود: مقرر شد بیمارستان‌های ۵۸۰ ارتش، پایگاه هوایی، آیت الله نبوی و تامین اجتماعی مجهز و در وضعیت آماده باش قرار گیرند و این بیمارستان‌ها درصورت نیاز وارد چرخه درمان کرونا می‌شوند تا هیچ مراجعه کننده‌ای بدون تخت و خدمات نماند علاوه بر آن دستور آمادگی لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی داده شده است.

فرهمندپور با بیان اینکه تدابیر سخت‌تری برای مقابله با وضعیت فعلی اندیشیده شده است، اما مردم باید به طور جدی در اجرای مصوبات همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: مراکز تزریق واکسن با ظرفیت‌های بیشتری افزایش یافتند و طی چند روز آینده هم به شمار مراکز افزوده خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول ادامه داد: از روز چهارشنبه سوم شهریورماه با رسیدن سهمیه، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و مردم از مراجعه بدون ثبت نام قبلی در سامانه دریافت واکسن، خودداری کنند، زیرا در ستاد مقابله با کرونا مصوب شد به هیچ عنوان افرادی که در سامانه نام نویسی نکرده‌اند، واکسن کرونا دریافت نکنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در هفته گذشته دوباره با تزریق ۷ هزار و ۲۰۰ درگز واکسن در یک روز در جایگاه دوم کشوری از نظر تزریق واکسن قرار گرفت گفت: تاکنون ۴۳ درصد جامعه هدف در دزفول دز اول و ۳۰ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و بعد از اهواز و آبادان بیشترین جامعه هدف واکسیناسیون در استان متعلق به دزفول است.

او اظهار داشت: طبق گزارش‌ها، مرگ ناشی از کرونا در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسینه شده کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.