گروه نمایشی حنای خون با ۴۱ بازیگر، واقعه کربلا را به مناسبت سالروز عاشورای حسینی در دو نقطه از سطح شهر تبریز روایت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، واقعه کربلا به شکل نمایش در دو نوبت در فضای باز سطح شهر تبریز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط گروه هنری حنای خون به اجرا در آمد.

بهناز عبادی کارگردان و سرپرست گروه نمایشی در توضیح چگونگی اجرای نمایش واقعه کربلا در روز عاشورا گفت: روایت واقعه عاشورا بیش از ۵ سال است که به صورت مرتب و منظم با همکاری هنرمندان گروه و ارگان‌های مختلف، با موفقیت در شهر‌های سطح استان اجرا می‌شود.

او دانش آموخته رشته گرافیک و کارگردانی، شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان را عاملی بر کاهش تعداد اجرا‌های امسال این نمایش دانسته و افزود: امسال با توجه به شرایط موجود توانستیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ اجرا در روز عاشورا در محله رضوانشهر و طالقانی تبریز برگزار کنیم.

او تعداد بازیگران این نمایش را ۴۱ تن ذکر کرد و یادآور شد: این نمایش امسال با تلاش بیش از ۵۰ تن از عوامل صحنه و پشت صحنه و همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، شهرداری منطقه ۸ و … به اجرا درآمد.

کارگردان نمایش  مشهد، مراغه و جلفا را شهر‌هایی برشمرد که این نمایش در سال‌های گذشته در آن‌ها به اجرا در آمده و امسال نیز به خاطر محدودیت‌های قانونی کرونا فقط در شهر تبریز آن‌هم در دو نوبت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نمایش گذاشته شد.

عبادی در خصوص مشکلات اجرایی و مسائل مالی نمایش مذهبی حنای خون گفت: با توجه به جایگاه والا و ارزشمند واقعه کربلا در مکتب اسلام و بخصوص نزد شیعیان و علاقه ویژه‌ی اعضا گروه حنای خون، در ۵ سال گذشته سعی کرده‌ایم با تمامی مسائل و مشکلات مالی، این نمایش مذهبی را با همکاری چند ارگان در شهر‌های مختلف اجرا کنیم.

او کارگردان و سرپرست گروه نمایشی حنای خون از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، سپاه و ارتش به عنوان یاری کنندگان اجرای این نمایش مذهبی در امسال و سال‌های پیش یاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.