نماینده مشگین شهر در مجلس گفت: اصل کار وزارتخانه ارتباطات، فناوری ارتباطات است که بیش از ۹۵ درصد وظایفش زیرساختی است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای مخبر! از منظر مدیریت سیاسی یک کابینه باید در کنار کارآمدی مظهر وحدت ملی و انسجام باشد. مردم حوزه شمال غرب کشور و آذربایجان انتظار داشتند حداقل سه وزیر در حوزه زیربنایی از این خطه باشد.

وی ادامه داد: بر اساس احادیث اهل بیت باید افراد شایسته برای امور مختلف انتخاب شوند.

نماینده مشگین‌شهر بیان کرد: جایگاه وزارت ارتباطات باید مشخص شود. این وزارتخانه زیربنایی است و شاه راهی را برای تمام وزارتخانه های دیگر باز می کند. طبیعتاً ما باید در تمام وزارتخانه‌ها و مخصوصاً این وزارتخانه از دو مولفه خواستن و توانستن بهره ببریم. در انگیزه زارع پور شکی نداریم. اما برای عنصر توانستن سنج داریم و باید تخصص و تجربه داشته باشد؛ در حالی که این وزیر پیشنهادی در حوزه وزارت ارتباطات تخصص کامپیوتر و آی تی را دارد. این تخصص مربوط به این وزارتخانه نیست.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: اصل کار این وزارتخانه فناوری ارتباطات است که بیش از ۹۵ درصد وظایفش زیرساختی است. ما باید به تفاوت آی سی تی و آی تی توجه کنیم.

این نماینده گفت: زارع پور سابقه یک روز کار در این وزارتخانه را هم ندارد که یکصد هزار کارشناس و مهندس و کارمند دارد و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمدش است. زارع پور مجموعه ای را اداره نکرده که یک صدم این حجم از درآمد را داشته باشد. او باید متخصص میان‌رشته‌ای هم باشد.

نماینده مشگین‌شهر افزود: وزارت ارتباطات ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد که تجربه و تخصص اقتصاد کلان و همچنین تجربه و تخصص استراتژیک برای این وزارتخانه استراتژیک می خواهد.

وی اضافه کرد: زارع پور حدود دو سال رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ بوده که کار آن کنترل و پایش سیاست های اینترنتی بوده و یک کار نرم افزاری کوچک است. به علاوه شفافیت از مهندسی های مهم وزارت است. آقای زارع پور درباره روح طرح صیانت در جایی که مخالف آن بودند، مخالفت کردید و در جایی که موافقان بودند موافقت کردید. همین جا توضیح دهید که آیا در کنار مخالفان هستید یا موافقان؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
تو دنیایی که همه شبکه های مخابراتی به سمت مبتنی بر ip شدن پیش میرن و الان تو نسل ۴ کل شبکه بر مبنای ip هست نماینده ما میاد میگه مدرک حوزه شبکه متناسب با مخابرات نیست
باید عرض کنم الان هسته ی شبکه کاملا با رایانش ابری کار می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اصل کار وزارت ارتباطات، حوزه فناوری ارتباطات است!!
معنی این جمله یعنی وزارت خونه فقط کارش گسترش اینترنته
این یعنی وابستگی به خارج از کشور این یعنی ما هیچی نباید داشته باشیم
با فیلترینگ به این شکلی که وجود داره مخالفم ولی این نماینده رو هر چه سریع تر به مراجع امنیتی تحویا بدبد
ایشون با استقلال کشور مخالفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خوبه حد اقل اول حرفشونو میزنن
کابینه قومی فبیله ای باید بسته شود.
باید از فلان جای کشور حد اقل سه وزیر باسند
نه هر کسی صلاحیت دارد باید وزیر شود
حتی اگه همهی وزرا از شمال غرب کشور باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
من با زارع پور مخالفم، اما دلیل ایشون بخوده.
اولا اینجا یارکشی نیست که کدام خطه باشد، از هر جای ایران باشه انقلابی و کارآمد باشه مهم نیست.
بعد شما از افراد داخل وزارت گفتید، بگویید این چندسال اینها چقدر گندکاری کردند.
این آقایون داخل وزارت ارتباطات عرضه مدیریت داشتند ، وضع ما این نبود.
وزارتخانه سلطنتی نیست که از فردی به فرد دیگر به ارث برسد، اوایل انقلاب همونهایی که به قول شما تخصص و تجربه نداشتند خرمشهر را آزاد کردند و در عوض همین آقایون با تجربه به قول شما از مدیریت ساده ترین بخش های کشور نظیر مرغ هم عاجز بودند. همین آقایون داخل سیستم با بی کفایتی قیمت ها و وضع معیشت مردم را چنین کردند.
از صحبت های شما معلومه شما آشنات تو وزارت ارتباطات می خواستی وزیر بشه، نشده ناراحتی چون صحبت شما بوی منافع ملی نمیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
در خصوص نیروهای شرکتی مخابرات ک هر کدام بیست ساله ک سرگردون هستن واقعا تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
یه سری مادرزادی تجربه داشتن خیلی اوایل انقلاب جوون بودند بی تجربه اما کارهای بزرگی کردند درایت داشتن هم مهمه که متاسفانه در دولت قبل کم بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
منتظر کار های بزرگ طالبان هستیم :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام ایی مسعولان ایی بزرگرمردا خدانیدباخدا هروزیری براهرکاری خوبه ولیاقتشودار توراخدا انتخاب کنید امیدما اول بخداوند است دوم به شماها کاری کنید فشارازسرماملت کم شود خوددانید باخدا،درودبرخبرنگاران عزیزخاهش میکنم به دولت مردان مسعولان هرفهای ملت خودتونو بزنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
کاش زودتر این نمایش مجلس تمام شود!!!
چرابعضی نمایندگان ازکلمه های فارسی استفاده نمی کنند!؟؟ طرف، دوم وسوم رافارسی وچهارم رارابعا!!! ویا کلمه مدیرین به جای کلمه مدیرها!!! ویا گفتن جملات عربی!! ... انگار دراین مجلس به فارسی راپاس بداریم، اهمیتی نمی دهند، به نطر می رسداینها نه تنها به فرهنگ ایرانی احترام نمی گذارند بلکه ازسواد زیادی هم برخوردارنیستند!؟!
آخرین اخبار