عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تحصیلات وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت سیزدهم در تمام مقاطع تحصیلی مرتبط با وظایف وزارتخانه ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در موافقت با عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تحصیلات این وزیر پیشنهادی در تمام مقاطع تحصیلی مرتبط با وظایف وزارتخانه ارتباطات است و همچنین به دلیل فعالیت در هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، ارتباط خوبی با نخبگان دارد.

وی ادامه داد: سوابق اجرایی متعددی در کارنامه زارع‌پور است که بخشی از جنس سیاست‌گذاری و بخشی از جنس محتواست. او در بخش‌هایی چون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه دیجیتال وزارت ارشاد و حوزه فناوری قوه قضائیه فعالیت کرده است.

طاهری اظهار کرد: مسائلی چون ایران هوشمند و حکمرانی داده به عنوان کار مسافر در برنامه‌هایش وجود دارد و در قالب قانون از رئیس جمهور خواسته تا اختیاراتی بگیرد.

این نماینده بیان کرد: امید می‌رود با حضور زارع پور حکمرانی و تبادل داده دیجیتال تا چند سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

طاهری اظهار کرد: توسعه زیرساخت ارتباطی و مخابراتی بر مبنای محصول بومی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات قرار دارد که این وزیر پیشنهادی قول داده صنعت تجهیزات مخابراتی را که در سال‌های گذشته ضعیف شده بود، حمایت کند.

وی گفت: در مورد شبکه ملی اطلاعات رشد نامتوازن ای رخ داده و بخشی از تکالیف شورای عالی فضای مجازی در طرح کلان معماری مانده است. این وزیر پیشنهادی قول داد مصوبات را به صورت جدی پیگیری کند تا اجرا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: علاوه بر موضوع زیرساخت بحث امنیت فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی در برنامه‌های زارع پور به خوبی ارائه شده و قول داده در حوزه اقتصاد دیجیتال رشد قابل توجهی ایجاد کند. زارع پور درباره کنترل محتوا هم برنامه هایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
کسی که در هیچ شبکه اجتماعی نیست چطور میخواد وزیر مخابرات بشه
آخرین اخبار