نماینده مردم محلات در مجلس خواستار ارائه گزارش کمیسیون‌ها در خصوص وزرای پیشنهادی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۵ و همچنین ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی گفت: کمیسیون‌ها در ارائه گزارش خود در خصوص وزرای پیشنهادی باید به موضوعاتی مانند صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق، برنامه‌ها و تطبیق آن‌ها با اسناد بالادستی اشاره کنند.

وی افزود: این گزارش‌ها باید تقدیم هیأت رئیسه شده تا پس از چاپ در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در صحن علنی قرائت شود؛ اینکه در گزارش‌ها مانند مشروط، مردود و مقبول اشاره شده و این سبک نمره دادن در آیین‌نامه نیامده و با اصل ۸۵ مغایرت دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: سامانه دقیقی برای این موضوع و فرمت مشخصی تعیین شده است؛ لذا درخواست می‌شود دستور دهید گزارش‌ها بر اساس همان فرمت تهیه و ارائه شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مردم محلات گفت: از سخنگو‌های کمیسیون‌ها درخواست می‌شود بر اساس فرمت پیش‌بینی شده و در مدت زمان ۵ دقیقه تعیین شده گزارش خود را در صحن علنی قرائت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکاتی مانند مشروط، مردود و مقبول جزو گزارش‌ها نیست، اما برای اطلاع در اختیار نمایندگان گذاشته شده است بنابراین بر اساس فرمت مشخص شده همه چیز ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار