صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور روسیه دیداری با محوریت تحولات کنونی در افغانستان و دیگر مسائل دو جانبه برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (جمعه) در مسکو دیداری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داشت و درباره تحولات کنونی در افغانستان و برخی دیگر از مسائل رایزنی کردند.

مرکل در بخشی از سخنان خود در این دیدار گفت: «روسیه و آلمان بر سر برخی مسائل با یکدیگر توافق نظر ندارند، اما هر دو طرف تمایل داریم تا در ارتباط باشیم و به مذاکره بنشینیم.»

پوتین نیز در مقابل گفت: «آلمان یکی از بزرگترین شرکای ما در اروپا و همچنین در سطح جهانی محسوب می‌شود.»

روابط میان آلمان و روسیه، در سال ۲۰۱۴ به دلیل الحاق کریمه به اوکراین از سوی روسیه روبه وخامت گذاشت. این مسئله مناقشات و تحریم‌های بسیاری را از سوی غرب به همراه داشت.

انتظار می‌رود این آخرین سفر مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان به روسیه باشد.

پوتین در ابتدای این دیدار سخنانی درباره اهمیت آلمان به عنوان دومین شریک تجاری روسیه بیان کرد و گفت: «پس از یک دوره رکود در روابط تجاری میان روسیه و آلمان در اواخر سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)، در نیمه اول سال جاری میلادی دوباره از نظر تجاری پیشرفت کردیم.»

او در ادامه خطاب به مرکل افزود: «سوالات بسیاری است که باید هر کدام از ما به آن پاسخگو باشیم، بنابراین امیدوارم این آخرین سفر شما در غالب صدر اعظم نباشد و دیدار کنونی ما تنها یک دیدارِ خداحافظی نباشد و ملاقاتی جدی و تجاری باشد.»

مرکل نیز با بیان آنکه این آخرین سفر او به عنوان صدر اعظم آلمان به روسیه است، گفت: «مسائل زیادی درباره لیبی و افغانستان مطرح است که باید درباره آن بحث کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار