نوای لبیک یا حسین مددجویان زرندی در روز عاشورا

در دهم محرم روز عاشورا حماسه دیگری از عشق و ارادت به خاندان ابا عبدالله با نوای حزن انگیز یا حسین (ع) در زندان زرند طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  همزمان با عاشورای حسینی نوای یا حسین (ع) در زندان زرند طنین انداز شد و مددجویان عشق و دلدادگی خود را به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نشان دادند، عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی اشک ماتم ریخته و در سوگ شهدای کربلا عزاداری کردند.

در ابتدای این مراسم معنوی حجت الاسلام محمودزاده در خصوص برپا داشتن اهمیت نماز، و نماز ظهر عاشورا مطالبی را ایراد و یادآور شد: چرا نماز، مورد اهتمام فوق العاده اهل بیت علیهم السلام بوده است، تا انجا که در میدان جنگ نیز نماز را اقامه می‌کردند. چرا سیدالشهدا که برای جان یاران خویش ارزش فراوانی قائل بودند، حاضر شدند تعدادی از اصحابش سپر او شوند و بدین گونه جان خویش را از دست بدهند، تا آن حضرت در دشوارترین شرایط، نماز خود را ادا کند.

حجت الاسلام حاج محمد محمودزاده ادامه داد: حقیقت این است که نماز، ارتباطی واسطه با خداوند و معراج نمازگزار دارد و انسان را به مقام قرب پروردگار می‌رساند، پس دارای اهمیت فراوان است. اما به نظر می‌رسد اقامه نماز منحصر به این دلیل نبوده و دلایل دیگری در کار باشد علت دیگری که می‌توان برای آن در نظر گرفت این است که این امر، عبادتی است که در آن، حتی پیش از ارتباط درست با پروردگار سخن از ارتباط صحیح با بندگان خداوند و ادای حقوق آنان نیز در میان است. گرچه در پستوی خانه و در مکانی کاملا خلوت، آن فریضه اقامه شود.
بوی اسپند فضای اندرزگاه را فرا گرفته و مددجویان در حلقه‌های کوچک و بزرگ سینه می‌زنند مداحان با شور و هیجان نجوا می‌کنند یا بن حیدر! غریب مادر! حسین! کربلا، کرب بلا حسین می‌کشی! یا ثارالله .. هر کدام از مددجویان آن گونه که می‌دانند و می‌توانند عزاداری می‌کنند و نوا‌ها اوج می‌گیرد.

علی عامری رئیس زندان زرند در جمع زندانیان عزادار حسینی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت گفت: کربلا و جانفشانی امام حسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت نقطه عطفی در تاریخ اسلام شد که هرگز به فراموشی سپرده نشده و همواره زنده و جاویدان است.

او اظهار داشت: واقعه عاشورا یکی از مهترین بزنگاه‌های تاریخی در مذهب شیعه است که بنابر همین اهمیت تاریخی و اجتماعی تاثیر عمیقی نیز بر فرهنگ و ادبیات شیعیان گذاشته است. این روز ظهور و بروزواقعه عاشورا قیام کربلا را در شعر شاعران شیعه و حتی اهل سنت فارسی زبان تا حدی بوده که حتی مکتب و شعر عاشورایی در ادبیات فارسی شکل گرفته و از دوره شعر کلاسیک تا شعر معاصر فارسی نمود داشته است.

رئیس زندان زرند ضمن تقدیر وتشکر از مجموعه برگزار کننده این مراسمات (دهه اول محرم) و مددجویان بخاطر اهتمام به عزاداری حسینی از آنان خواست در این حرکت معنوی و انقلابی با شور و شعور هر چه تمام‌تر حضور پیدا کنند. علی عامری در ادامه خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان روز دهم محرم (عاشورا) در حالی که بیش از ۷۲ تن نبودند با دلاور مردی و رشادت با عزت و آزادگی با دشمنان دین اسلام جنگیدن و به شهادت نائل شدند.

رئیس زندان زرند یادآور شد: از پیشگاه خداوند متعال و اولیای الهی خاص امام حسین (ع) می‌خواهیم به برکت این عزاداری‌ها بلا و بیماری را دفع، رفع و بیماران را شفا عنایت فرمایند.

عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در فضای زندان اگر چه بیانگر تلاش‌های واحد فرهنگی و تربیتی در زمینه اصلاح و تربیت و آشنایی و شناخت بیشتر زندانیان با فرهنگ دینی است، اما پیش از آن می‌تواند بیانگر فطرت پاک و حقیقت جویی باشد که هر انسان با آن متولد می‌شود فطرتی که در هر شرایطی عدالت خواهی قیام امام حسین (ع) را پاس می‌دارد و چه بسا اگر در بستر‌های اجتماعی مناسب خود قرار می‌گرفت می‌توانست شکوفا شود و به بار بنشیند و مسیری را در زندگی طی کند که به جای ارتکاب جرم و تحمل حبس، انسانی سالم و موثر در جامعه باشند.

همه چیز عاشورایی است مددجویان علی رغم انتظار پیش از دعا کردن برای خود، برای بیماران و کسانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند دعا می‌کنند؛ و بعد هم عج لولیک الفرج برای ظهور امام زمانشان دست به دعا بر می‌دارند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار