رئیس شبکە بهداشت و درمان بانە گفت:روزانە هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ دوز واکسن در این شهرستان تزریق می‌شود که تا بە امروز ۳۳ هزار دوز واکسن بە شهروندان بانه ای تزریق شدە است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد شاهویسی رئیس شبکە بهداشت و درمان بانە در رابطه با وضعیت کرونای شهرستان بانه اظهار کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان بە صورت ایدەآل نیست، ولی باز هم بە نسبت شهرستان‌های دیگر استان کردستان وضعیت مناسبتری دارد و انتظار می‌رود که اوضاع بهتر شود.

شاهویسی افزود: هم اکنون در شهرستان بانە ۹ نفر بیمار کرونایی بستری هستند، کە دو نفر از آن‌ها در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژە قرار دارند.

او  بیان کرد: آمار یک ماهە اخیر در محدودە ۵ تا ۱۰ بیمار بستری شدە بودە و روند افزایشی آنچنانی نداشتەایم.

رئیس شبکە بهداشت و درمان بانە  ادامه داد: طی پیگیری‌های انجام شدە در پیک قبلی در فصل پاییز و زمستان کە بیمارستان رازی با کمبود اکسیژن مواجه شدە بود، دستگاه اکسیژن ساز جدید در بیمارستان نصب و راەاندازی شد و اکنون بە نسبت تخت‌های موجود در بیمارستان کمبود اکسیژن نداریم و اگر هم کمبودی داشتە باشیم محدود و با کپسول قابل جبران است.

شاهویسی خاطرنشان کرد: شیب کرونا در شهرستان بە نسبت تعداد افرادی است کە تست گرفتە می‌شود و درصد مثبت بودن آن‌ها بە شیبی ملایم رو بە افزایش است؛ اگر پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها کە بیشتر در این مناطق به صورت مراسماتی همچون عزا، عروسی و دورهمی‌های شبانە با تراکم بالا برگزار می شود رعایت نشود، این شیب تندتر خواهد شد.

شاهویسی افزود: در شهرستان استقبال خوبی از انجام مراحل واکسیناسیون شدە است و روزانە هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ دوز واکسن بە شهروندان تزریق می‌شود و تا بە امروز ۳۳ هزار دوز واکسن در این شهرستان  تزریق شدە است.

او گفت:  تعطیلی بازار و پاساژ‌های سطح شهر بانە همزمان با تعطیلی سراسری در کشور با همبستگی بازاریان و شکست ویروس بی رحم  کرونا اجرا شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.