سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نشست کمیسیون متبوع خود با وزرای پیشنهادی پرداخت.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نوبت نخست جلسه صبح امروز (سه شنبه ۲۶ مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان جهت بررسی صلاحیت آن‌ها توسط نمایندگان این کمیسیون اشاره کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری ضمن بیان برنامه‌هایش تاکید کرد؛ تمرکز خود را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت‌ها را برای توسعه این گردشگری تقویت می‌کند.

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه ضرغامی

به گفته وی، توجه به قابلیت‌های گردشگری مغفول مانده در اقصاءنقاط کشور و مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می‌آیند.

نخعی ادامه داد: این وزیر پیشنهادی معتقد است وزارت میراث فرهنگی، پتانسیل و بستر‌های بسیار خوبی برای رشد و توسعه داشته، اما متاسفانه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: آقای ضرغامی در برنامه‌های خود به مواردی، چون ایجاد حریم برای بنا‌های تاریخی و صدور مجوز‌های گردشگری، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های کشور برای توسعه این صنعت اشاره کرد و نمایندگان نیز موضوعاتی را پیرامون مباحث گردشگری و لزوم توسعه آن مطرح کردند.

وی با با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمدی برای کشور می‌تواند به خروج ایران از بحث تک محصولی نفت بسیار کمک کند، گفت: ضرغامی نیز در جلسه بر همکاری این وزارتخانه با نخبگان، بخش خصوصی و کارشناسان مربوطه برای حفظ آثار فرهنگی به عنوان یک هویت ایرانی، بخش صنایع دستی و به ویژه گردشگری تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون، گفت: آقای سجادی ضمن تاکید بر ایجاد نظام جامع استعدادیابی، بر اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم ورزشی و توجه به ورزش همگانی نکاتی را مطرح کرد.

نخعی با بیان اینکه مبارزه با فساد جزو محور‌های اصلی وزیر پشنهادی ورزش بود، اظهار کرد: به زعم این وزیر پیشنهادی، حوزه جوانان تاکنون مغفول مانده و باید در زمینه‌های مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی و... اقدامات مناسب صورت گیرد.

تعیین تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مورد توجه قرار گیرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ نیز یکی‌دیگر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بود، افزود: همچنین نمایندگان انتقادات خود را از کم کاری در حوزه جوانان مطرح کردند و مباحثی نیز در زمینه رسیدگی به حوزه ورزش، استعدادپروری در شهرستان‌ها، تامین ابنیه و تاسیسات زیربنایی به منظور تسهیل ورزش، ورزش قهرمانی، حضور در میادین جهانی، تعیین تکلیف دو باشگاه فوتبال دولتی پایتخت مطرح شد و وزیر پیشنهادی پاسخ‌هایی را ارائه کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار