مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۱۸ مرکز معاینه فنی خودرو در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: مراکز معاینه فنی نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی هوا دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کلیم‌الله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه مراکز معاینه فنی خودرو نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی هوا دارند، افزود: بر اساس قانون هوای پاک تمامی خودرو‌های سبک، سنگین و نیمه سنگین باید معاینه فنی داشته باشند.

وثوقی گفت: ۱۸ مرکز معاینه فنی خودرو در مناطق مختلف استان فعال هستند که از این تعداد ۱۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک و چهار مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین هستند.

او با اشاره به اینکه خودرو‌های فاقد معاینه فنی جریمه می‌شوند، بیان کرد: علاوه بر بررسی مسائل فنی خودروها، تست آلایندگی و سنجش گاز‌های خروجی از خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد.

وثوقی اظهار کرد: با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودرو‌ها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال در این استان در مجموع ۱۱ هزار و ۷۵۵ برگ معاینه فنی برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین صادر شده است.

وثوقی با بیان اینکه در این مدت ۱۳ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه عمومی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، ادامه داد: حدود ۸۵ درصد خودرو‌ها در آزمون‌های معاینه فنی قبول و برای آن‌ها گواهی صادر شده و مابقی نیز باید بعد از رفع ایراد معاینه فنی دریافت کنند.

او انجام به موقع معاینه فنی خودرو را یکی از عوامل مهم در مدیریت منابع آلاینده هوا ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه بین ۶۰ تا ۸۰ درصد آلودگی هوا در کشور توسط وسایل نقلیه و خودرو‌ها ایجاد می‌شود، امیدواریم رانندگان با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اطمینان از بی‌نقص بودن خودرو در کاهش آلودگی هـوا هم سهیم باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.