معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۱۷۸ میلیون دلار واردات کالا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر در استان ثبت سفارش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا مداح معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹۰۷ پرونده ثبت سفارش واردات کالا در استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۸۴۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۷۸ میلیون دلار در استان ثبت سفارش شد.

او یادآور شد: ۸۴۵ فقره سفارش واردات کالا به استان سمنان در سال گذشته ثبت شده بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: عمده کالا‌هایی که از طریق این ثبت سفارش‌ها به استان وارد شد شامل ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحد‌ها، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی، قطعات خودرو، و مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده بود.

او افزود: در این مدت ۱۳ فقره کارت بازرگانی صادر و ۲۵ فقره تمدید شد و ۱۰ فقره نیز تغییر یافت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: کاهش روند اداری و تفویض اختیارات به استان‌ها یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه است که تفویض ثبت سفارش «کالا‌های گروه دو» به استان‌ها از جمله اقدامات در راستای تسهیل فرایند اداری است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.