فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از شالیکاران استان خواست کاه و کلش برنج باقی مانده در مزارع را آتش نزنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هر ساله با شروع فصل برداشت برنج در مزارع و شالیزار‌های استان تعداد معدودی از کشاورزان پس از جمع آوری و انتقال محصول خود، کاه و کلش باقی مانده در داخل مزرعه را آتش می‌زنند.

او افزود: این کار باعث ایجاد دود غلیظ و انتشار آن به داخل شهر و روستا‌های مجاور شده و سبب آلودگی هوا و آزردگی شهروندان و وخیم‌تر شدن حال بیماران حاد تنفسی که متأسفانه با شرایط حال حاضر و شیوع ویروس کرونا تعداد آن‌ها نیز افزایش یافته است، می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: کشاورزان زحمتکش استان با بسته بندی و ذخیره سازی کاه و کلش برنج برای تغذیه احشام در فصل زمستان از آن‌ها استفاده کنند تا ضمن کمک به بهبود شرایط اقتصادی خود از آلودگی زیست محیطی و هوا خودداری شود.

اکبری پور ادامه داد: گشت‌های ویژه یگان حفاظت محیط زیست در این خصوص فعال بوده و در صورت توجه نکردن به اخطار‌های زیست محیطی محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، افراد خاطی را به علت تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا به مراجعه قضایی معرفی خواهند شد.

او تصریح کرد: آتش زدن کاه و کلش برنج در شالیزار‌ها مستند به ماده ۲۰ از قانون هوای پاک جرم تلقی شده و مجازات مرتکب از ۶ ماه تا ۲ سال حبس است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
با سلام حرف نزنید جریمه از طریق شورای محل ها صورت گیرد