فرماندار مهاباد گفت: ظرفیت روزانه واکسیناسیون ۳ هزار نفر در سطح این شهرستان علیه کرونا فراهم شده است.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد:  ظرفیت روزانه واکسیناسیون ۳ هزار نفر در سطح این شهرستان علیه کرونا فراهم شده و بنابراین انتظار داریم همه افراد واجد شرایط برای ایمنی کامل و حفظ سلامت خود و اطرافیانشان در اسرع وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

خدرلو با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا هر ماه بالغ بر ۲۰ فوتی در مهاباد ثبت شده است، تاکید کرد: شهروندان واجد شرایط و مشمول دریافت واکسن کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون به اندازه کافی واکسن کرونا در اختیار مجموعه بهداشت شهرستان است، ادامه داد: روز گذشته بیش از ۹۰ ابتلای جدید در مهاباد ثبت شده که نشان از وضعیت حاد مقابله با کرونا است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره‌های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.