همزمان با وخیم تر شدن اوضاع کرونا در استرالیا، این کشور، جریمه افرادی که قرنطینه را نقض می کنند، افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، در پی وخیم‌تر شدن اوضاع کرونا در استرالیا و در پی ثبت جهش آمار ابتلای روزانه به کرونا در این کشور، پلیس استرالیا جریمه افرادی را که قوانین قرنطینه در سیدنی و نیز ماندن در خانه هایشان را می‌شکنند، افزایش داد.

«گلدیس برجیکلیان» نخست وزیر ایالت نیوساوت ولز اعلام کرد پلیس این ایالت هر کسی را که قانون در خانه ماندن را نقض کند و یا به پلیس در این باره دروغ بگوید، تا ۵ هزار دلار استرالیا (معادل ۳۷۰۰ دلار امریکا) جریمه خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر نقض قوانین قرنطینه‌ای تا هزار دلار استرالیا جریمه داشت.

نخست وزیر نیو ساوت ولز در یک کنفرانس خبری گفت: ما باید بپذیریم که این بدترین وضعی است که نیو ساوت ولز از روز نخست تجربه کرده است و متأسفانه بخاطر آن، این بدترین وضعی است که استرالیا در آن بوده است.

شمار موارد ابتلا در ایالت «نیو ساوت ولز» در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۶۶ نفر رسید. این در حالی است که آمار ابتلا در روز جمعه در این ایالت ۳۹۰ نفر بود. همچنین این ایالت امروز شنبه ۴ مورد مرگ را بر اثر ابتلا به کرونا به ثبت رساند.

نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز گفت: ما از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد؛ اما ماه سپتامبر و اکتبر ماه‌های دشواری خواهند بود.

او در ادامه افزود: این به معنای واقعی کلمه یک جنگ است. ما متوجه شدیم که در یک جنگ قرار داریم؛ اما هرگز این مسأله تا بدین حد نبوده است.

طبق اعلام «ان بی سی نیوز» بعید به نظر می‌رسد که سیدنی قرنطینه ۹ روزه خود را در تاریخ ۲۸ اوت همانطوری که پیشتر برنامه ریزی شده بود، پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار