نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره علت مخالفتش با استعفای زاکانی از نمایندگی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله بیاتی نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در مخالفت با استعفای زاکانی گفت: مردم شهر حوزه انتخابیه من با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری به تاریخچه انقلاب اضافه کردند. مردم این منطقه با مشکلاتی مثل کمبود آب و خشکسالی مواجه هستند.

بیاتی ادامه داد: من مخالف استعفای زاکانی از مجلس هستم. در شهر قم گروهی تحت عنوان شورای هماهنگی اصولگرایان بیش از یک دهه هست که در حال فعالیت است و فهرست معرفی می‌کند و مردم به این گروه اعتماد و به این لیست رای می‌دهند. این گروه حزب اللهی تلاش زیادی برای رای آوردن زاکانی کرد. 

وی گفت: مردم نگرانند که چرا آقای زاکانی انقدر قول دادند و حالا به مردم پشت کردند. شورای هماهنگی اصولگرایان و مردم قم از این استعفا نگران هستند. زاکانی باید در خدمت مردم قم بماند.

این نماینده مجلس توضیح داد: دلیل بعدی اینکه من دوره چهارم شهر قم رئیس شورای شهر این شهر بودم و می‌دانم که به کارگیری شهردار در کلان شهر‌ها چه ظرافت‌هایی می‌خواهد. شهداری بدون تجربه در حوزه شهری نمی‌تواند موفق شود. کسی که می‌خواهد شهردار شود باید تجربه کار در مدیریت شهری را داشته باشد، ولی ایشان این تجربه را ندارند و مردم هم فرصت آزمون و خطا ندارند.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس افزود: به دلیل عدم تخصص و تجربه ، خطر عدم موفقیت ایشان در مدیریت شهری را می‌بینیم. افرادی که در مدیریت شهری تجربه کار دارند می‌توانند موفق شوند. عدم داشتن تخصص انتقاد بعدی من است. زاکانی در شهرداری فردی غیر متخصص است. ۸۰ درصد بودجه‌های شهرداری بودجه عمرانی است و اگر فردی که در مسند شهرداری قرار می‌گیرد نتواند این ۸۰ درصد بودجه را مدیریت کند قطعا شکست می‌خورد.

بیاتی ادامه داد: مدیریت شهری نیازمند تخصص است. تخصص زاکانی در مدیریت شهری کارساز نیست. ایشان گفته اند برای مبارزه با فساد آمده اند، اما مبارزه با فساد در مجلس بهتر خواهد بود. اینکه در شهرداری مشکل وجود دارد درست است، اما کسی می‌تواند با این مشکلات مبارزه کند که تخصص داشته باشد. من می‌گویم کارشناس و مشاور نمی‌تواند اطلاعات کامل به شهردار بدهد و شهردار باید تجربه مدیریت شهری داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: با درخواست زاکانی نباید موافقت شود. ما نیروی کارآمد زیاد داریم و دلیل ندارد فرد کارآمد و انقلابی را به کار بگیریم که غیر متخصص است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار