رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: برای حفاظت و صیانت از میراث تاریخی ـ فرهنگی بقعه ادریس نبی بازسازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی چناری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: در سال‌های گذشته، حفاظت از بقعه ادریس نبی را خادمی برعهده داشت که با درگذشت وی و خالی از سکنه شدن، قسمت‌هایی از این بقعه ریزش کرد.

او با بیان اینکه متولی بقاع و اماکن مذهبی، اداره اوقاف و امور خیریه است، افزود: برای حفاظت و صیانت از میراث تاریخی ـ فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به تامین اعتباری بالغ بر۴۳۰ میلیون ریال اقدام کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول معماری این بقعه را شبیه معماری دوره تیموری دانست که در دوره قاجار و پهلوی بازسازی شد و بیان کرد: جنس مصالح این بقعه از نوع خشت و گل است که همین موضوع باعث شده در هر بارندگی دچار مشکل شود، بنابراین؛ ساماندهی و مرمت بقعه ادریس نبی توسط شرکت "ایمن‌گستر سیاوش" و با نظارت مهدی شیربتی کارشناس اداره میراث‌فرهنگی دزفول درحال انجام است.

ادریس یکی از پیامبرن است و در قرآن به نام آن اشاره شده که جامه دوخت و قلم را برای نوشتن به کار بست و به دانش ستاره شناسی و حساب پرداخت.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.