رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول از قرار داشتن ۶۰ بنای تاریخی در معرض آسیب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الله آریایی، رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول با بیان اینکه دزفول دارای میراث فرهنگی عظیمی است و باید در حفظ آن کوشا باشیم گفت: 60 بنای تاریخی در معرض آسیب در این شهرستان دزفول هستند و مرمت و بازسازی آن ها الزامی است.

وی به در انتظار بودن 180 بنای تاریخی دزفول برای ثبت ملی اشاره کرد و بیان داشت: این ظرفیت تاریخی مایه مباهات است، اما اختصاص نیافتن بودجه لازم برای مرمت و نگهداری این آثار هم نگران کننده است.

آریایی در ادامه اظهار کرد: تعداد 60 بنا از بناهای تاریخی دزفول برای مرمت و بازسازی به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند تا این بافت فرهنگی نگهداری شود و مرمت 15 خانه تاریخی هم آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول با اشاره به کمبود بودجه مرمتی در خوزستان اذعان داشت: بالاتربن میزان مرمت و نگهداری استان با توجه به کمبود اعتبار در دزفول وجود دارد.

وی با اشاره به تخریب بخشی از قدمگاه ادریس نبی در بخش چغامیش تصریح کرد: مقداری از این اثر سال گذشته تخریب شده بود و به‌ علت رسیدگی نکردن امسال هم مقدار دیگری از آن تخریب شده است.

انتهای پیام/گ

آغاز عملیات مرمت آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار