رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شوشتر گفت: مرمت خانه تاریخی حاج عبدالله قصاب نژاد در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‎ محمد چهارمحالی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری شوشتر با اشاره به آغاز مرمت خانه تاریخی حاج عبدالله قصاب نژاد بیان داشت: ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات مشارکتی توسط استاد معماریان برای مرمت آن در نظر گرفته شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این بنا متعلق به دوره قاجار است تصریح کرد: این خانه تاریخی در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده و در محله دُل دُل شهرستان شوشتر و در مجاورت خانه تاریخی گازر واقع شده است.

چهارمحالی با اشاره به اینکه خانه قصاب‌ نژاد از فضاهای متعدد تشکیل شده و از نظر مساحت جزء خانه‌های بزرگ تاریخی شهرستان شوشتر محسوب می شود اذعان داشت: شبستان‌ها، شوادون و همچنین تزیینات بکار رفته در این خانه بسیار زیبا و چشمگیر است و این اثر را به یکی از خانه‌های پرتزیین شهرستان تبدیل کرده است، ضمن اینکه خوون، حجاری، گچبری و گره ‌چینی چوب نمونه‌هایی از تزیینات به کار رفته در این خانه ارزشمند هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر اظهار کرد: این خانه در چند بخش، نیازمند عملیات مرمت است، که مهم‌ترین بخش، سر در ورودی خانه است که در حال حاضر، کار را در این نقطه متمرکز کرده‌ایم. دیوار بیرونی خانه و تزیینات خوون به کار رفته در بنا موارد دیگری است که در ادامه روند مرمت، در دستور کار قرار دارند.

انتهای پیام/گ

آغاز مرمت آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.