تخریب بقعه ادریس نبی در دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول از ریزش بخشی از بنای تاریخی ادریس نبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت آریایی‌نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول گفت: از اوایل ماه جاری ۲ طاق از ضلع غربی و قسمت پیشین بقعه ادریس نبی که از آثار تاریخی ارزشمند بخش چغامیش دزفول است به دلیل نشست ریزش کرده بود.

وی با اشاره به جنس مصالح این بنای تاریخی افزود: جنس مصالح این بقعه از نوع خشت و گل بوده که همین امر باعث شده در اثر هر بارندگی استحکام آن پایین بیاید به گونه‌ای که بر اثر بارندگی‌های سال گذشته قسمت‌هایی از این بقعه دچار آسیب شده بود.

آریایی نیا بیان داشت: متولی بقاع و اماکن مذهبی اداره اوقاف و امور خیریه است و بخشدار چغامیش با توجه به ناتوانی مالی اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف در تامین هزینه مرمت بقعه نبی ادریس اعلام کرد که خیرین منطقه بخشی از هزینه مرمت این بقعه را برعهده خواهند گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول عنوان کرد: مقرر شد تا اداره اوقاف و امور خیریه دزفول به عنوان متولی این بقعه درخواست مکتوبی در جهت استحکام بخشی به این اداره ارسال کند تا عملیات مرمت این بقعه زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی اجرا شود، اما اداره اوقاف نامه مذکور را ارسال نکرد.

وی در پایان گفت: از نظر قانونی اداره میراث فرهنگی نمی‌توانست بدون درخواست مکتوب اداره اوقاف دخل و تصرفی در این بقعه داشته باشد.

انتهای پیام/م

بارندگی های دزفول بقعه ادریس نبی را تخریب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.