بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در شهرستان کهگیلویه پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آیت اله ارمغانی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی این استان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۳۶۵ مجوز در بخش مشاغل خانگی در شهرستان کهگیلویه صادر شده که از این تعداد ۱۶۷۲مورد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات شده اند.

آیت اله ارمغانی افزود: رسالت وزارت کار در حوزه اشتغال فراهم کردن زیرساخت‌ها و بستر سازی ایجاد اشتغال، ساماندهی بازارکار، رصد فرصت‌های شغلی است.

او بیان کرد: دولت برای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از اشتغال بسته‌های حمایتی متنوعی از جمله طرح کارورزی، طرح یارانه حقوق و دستمزد، پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، طرح مشوق‌های بیمه‌ای و ساماندهی مشاغل خانگی را در نظر گرفته است.
 
ارمغانی گفت: خوشبختانه شهرستان کهگیلویه با تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل موفق به جذب ۱۱۵ درصدی تسهیلات روستایی شده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تعداد افراد بهره‌مند از یارانه حقوق و دستمزد در شهرستان کهگیلویه را ۱۷۹ نفر برشمرد و افزود: تاکنون ۴۴۸ نفر از محل مشوق‌های بیمه‌ای مشغول به فعالیت شد اند.

او صیانت از نیروی کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: با انجام بازرسی‌های فنی و مستمر از همه کارگاه‌ ها برای اجرای صحیح قانون کار از نیروی کار صیانت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.