کوثری گفت: رسانه‌ها و اصحاب رسانه در جوامع توسعه‌یافته نقش پررنگی دارند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در آیین اختتامیه جشنواره سلامت و رسانه با موضوع کرونا با گرامیداشت روز خبرنگار و بیان اینکه امروز نمی‌توانیم از نقش رسانه‌ها در توسعه جامعه چشن پوشی کنیم  گفت: تفاوت مهمی که بین جوامع توسعه‌یافته، درحال توسعه و توسعه‌ نیافته وجود دارد حاصل نقش و حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران و رسانه‌های آزاد در آن جوامع است. 

کوثری افزود:کمتر کشوری را سراغ داریم که توسعه‌ پیدا کرده و نقش رسانه‌ها در آن کم‌رنگ باشد، در واقع توسعه و رسانه مکمل یکدیگرند و رسانه آزاد ویژگی جوامع توسعه‌یافته است و رسیدن به تعالی از مسیر رسانه‌های آزاد و خبرنگاران متعهد، نقاد، دلسوز و با دقت می‌گذرد.

رییس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خبرنگار شغل و حرفه سختی است و جزو مشاغل دشوار و پراسترس جهان محسوب می‌شود تصریح کرد: خبرنگار متناسب با امور و کارهایی که انجام می‌دهند مسائل و مشکلاتی دارند که در این استان این مشکلات دوچندان است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچسستان با اشاره به اینکه یکی از بهترین پاداش‌ها برای خبرنگاران این است که مسوولان در دسترس و پاسخگوی خبرنگاران باشند اظهارداشت: خبرنگاران به عنوان مطالبه‌گران و رابط مجموعه مردم و مسوولان نقش ایفا می‌کنند و مسوولان نیز در سراسر سیستان و بلوچستان باید در دسترس و خودشان را مجزا از این جامعه خبرنگاری ندانند.

کوثری خاطر نشان کرد: باید همدلی بین مسوولان و خبرنگاران ایجاد شود که این همدلی و هماهنگی در نهایت موجب رشد و ارتقای جامعه سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه خبرنگاری نقد یک اصل است که همه مسوولان باید این مهم را بپذیرند و باید بپذیریم جامعه خبرنگاران به عنوان مطالبه‌گران اجتماعی هستند و کاستی‌ها و نواقص را واکاوی می‌کنند.

معاون استاندار با تسلیت ایام محرم و قیام عاشورا اظهارداشت: شخصیت والای حضرت امام حسین(ع) ابعاد مختلفی دارد و هر کدام از ما طبق مسوولیت‌ها و وظایفی که داریم می‌توانیم از شخصیت این بزرگوار و از ابعاد گوناگون شخصیت‌شان استفاده کرده و بهره کافی در حوزه کاری خودمان ببریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار