مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: ظرفیت تخت مراقبت‌های ویژه تنها بیمارستان این شهرستان به دلیل افزایش تعداد بیماران بدحال کووید ۱۹ تکمیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  دکتر یوسف جهانی مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان  گفت: موارد ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان همچنان سیر صعودی و نگران کننده دارد و مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی افزایش یافته است.

جهانی به تشدید فعالیت‌های طرح شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: بیماریابی با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت تا افراد ناقل شناسایی شوند و با قرنطینه آن‌ها از گسترش کرونا جلوگیری شود.

او با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است اظهار داشت: شیوع کرونا دلتا و سرعت انتقال ویروس بسیار افزایش یافته و آمار مرگ و میر در این شهرستان نگران کننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان از شهروندان خواست همچنان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، با هدف حفظ سلامت خود و خانواده کوشا باشند.

جهانی تاکید کرد: استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن، منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که متخصصان برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

او بیان کرد: وضعیت اکسیژن و دارو در شهرستان خوب است، ولی در صورت همکاری و رعایت نکردن مردم، هیچ تضمینی برای حفظ این وضعیت وجود ندارد.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در دلفان نگران کننده است

گفتنی است فرماندار دلفان نیز امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: روند افزایشی مبتلایان در این شهرستان بسیار نگران کننده است و از همه مردم، اصناف و اقشار مختلف درخواست و انتظار داریم توصیه‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

نورالدین درمنان ادامه داد: تنها راه کوتاه مدت جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تا قبل از واکسینه شدن تمام مردم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات است که باید در اولویت شهروندان قرار گیرد.

او تاکید کرد: همچنین شایسته است در برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) شور حسینی و فرهنگ عاشورایی با در نظر گرفتن حفظ سلامت عمومی ترویج شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.