اولویت بندی فرسایش رسوب در ۶۳ حوضه آبخیز استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در استان حدود ۲۱۰ حوضه آبخیز وجود دارد، گفت: اولویت‌بندی فرسایش رسوب در ۶۳ حوضه آبخیز استان اجرا شده است.

او افزود: براساس مطالعات انجام شده قبلی و تقسیم‌بندی حوضه‌های آبخیز استان نزدیک ۱۰۰ حوضه آبخیز مطالعات مختلف آبخیزداری انجام شده و ۱۱۰ مورد باقیمانده است.


بیشتر بخوانید


رضا زاده گفت: ۴۵ درصد مساحت استان مورد مطالعه قرار گرفته است که شامل مطالعات شناختی، توجیهی، اجرایی و موردی است و ۶۳ حوضه دارای مطالعات کامل تفصیلی و اجرایی است.

او با اشاره به اینکه گزارش فرسایش رسوب براساس مطالعاتی ابلاغی مطالعه به روش تجربی «پسیاک» انجام شده است اضافه کرد: فرسایش رسوب ۶۳ حوضه استان در پنج کلاس شدت بسیار زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم تقسیم‌بندی شده است.

رضازاده با تاکید براینکه متوسط فرسایش رسوب در تمام حوضه‌های استان بالاتر از میانگین کشوری برآورد شده است گفت: اولویت بندی‌های حوضه‌های آبخیز استان بر اساس یکی از فاکتور‌های اولویت بندی شناسایی حوضه‌های بحرانی که فرسایش و رسوب است انجام شده و باید از دیدگاه‌های دیگر نیز حوضه‌ها بررسی و اولویت‌بندی شود تا حوضه‌های آبخیز استان براساس عوامل مختلف سیل خیزی، زمین لغزش، خشکسالی جمع‌بندی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار