سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور نسبت به سال گذشته،۷ هزار مگاوات کمتر شده است.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید و کاهش تولید برق توسط نیروگاه‌های برق آبی در کشور گفت: در حال حاضر در سراسر کشور ما ۱۲ هزار نیروگاه برق آبی داریم که از این تعداد ما مجاز هستیم ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات از آن‌ را استفاده کنیم.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت تولید برق و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی تا ۷ هزار مگاوات و همچنین افزایش مصرف به ویژه دستگاه‌های سرمایشی، ما در ساعات پیک مصرف مجبور به اعمال خاموشی برای مدیریت برق هستیم که قطعاً شهروندان با کاهش ۱۰ درصدی مصرف می‌توانند در روز‌های گرم تابستان ما را در امر مدیریت برق و جلوگیری از خاموشی‌ها کمک کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: در حال حاضر  با کاهش نیروگاه‌های برق آبی تا ۷ هزار مگاوات کمبود برق و اعمال خاموشی‌ها در کشور به وضوح قابل درک است.

رجبی مشهدی اضافه کرد: تولید نیروگاه‌های برق آبی در کشور نسبت به سال گذشته ۷ هزار مگاوات کمتر شده است.

او در خصوص افزایش زمان خاموشی‌ها در کشور به خصوص تهران گفت: ما برنامه‌ای برای خاموشی در تهران و یا سایر استان‌های دیگر نداریم.

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه داد: متاسفانه افزایش مصرف برق در کشور باعث شده است که طبق جدول ارائه شده خاموشی‌های اعمال شود.

رجبی مشهدی گفت: قطعی برق‌ طبق جدول منتشر شده ۲ ساعت اعمال می‌شود، اما خبر‌های منتشر شده مبنی بر افزایش ساعات قطع برق به هیچ عنوان صحیح نیست.

او بیان کرد: ممکن است زمان فرایند وصل برق فراتر از ۲ ساعت زمان ببرد و یا به دلیل حادثه در شبکه این زمان طولانی شود، ولی به هیچ عنوان افزایش قطعی برق صحت ندارد.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان گفت:  همکاری مردم باعث شد، بتوانیم خاموشی‌ها را به ۵۰ درصد روز گذشته برسانیم. ما از مردم  تقاضا می‌کنیم به خصوص از ساعت ۱۲ تا ۱۸ که ساعت اوج مصرف روز و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ که ساعت اوج مصرف شب است، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند. این همکاری‌ها بسیار تاثیر گذار است و به قطع اگر استمرار یابد ما می‌توانیم روز‌های آینده را با محدودیت کمتر و بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار