کریمیان با تاکید بر تشدید نظارت‌ها و رعایت پروتکل ها، گفت: باتوجه به روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان و ابتلای کودکان به این ویروس، وضعیت کرونا در سقز نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقز روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه شاهد چهار موج و پیک سهمناک کرونا در شهرستان سقز بوده ایم،افزود:کاهش رعایت پروتکل ها و عادی انگاری بیماری موجب ورود شهرستان سقز به موج پنجم است.

او وضعیت واکسیناسیون را در شهرستان سقز مطلوب برآورد کرد و از تلاش مرکز بهداشت، مجموعه بهداشت و درمان و دستگاه‌های اجرایی همکار در راه اندازی مرکز تجمیعی تقدیر کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا و بستری آنان در بیمارستان، وضعیت را وخیم دانست و  یادآور شد: چند نفر از کودکان سقزی نیز به این بیماری مبتلا و درگیری ریوی و تنفسی شدیدی هم داشته اند.

 انور بهرامی روند واکسیناسیون را مطلوب توصیف کرد و افزود: در صورتی که ۷۰ درصد افراد جامعه واکسن دز دوم را تزریق کنند، ایمنی نسبی ایجاد می‌شود.

پروین خسروپور، رییس مرکز بهداشت سقز هم اظهار داشت: از ابتدای واکسیناسیون ۳۶ هزار نفر دز اول واکسن و ۹ هزار نفر دز دوم را تزریق کرده اند.

کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه خدمات ضروری تا یک دوم، کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دو سوم،برگزاری نماز جمعه و جماعت و مراسم‌های مذهبی در فضای باز و با حداکثر ۷۰ نفر و تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد علمی و فرهنگی به مدت یک هفته و ادامه فعالیت آن‌ها با رعایت کامل پروتکل‌ها و با ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر از جمله مصوبات جدید ستاد کرونا شهرستان سقز بود.

ادامه فعالیت مراکز شماره گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی با نوبت دهی قبلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل بیشتر تیم‌های ناظر و اکیپ مشترک نظارت‌های مرکز بهداشت با همکاری ادارات مرتبط بر روند اجرای مصوبات و وضعیت، از جمله دیگر مصوبات این ستاد بود.

مصوبه این ستاد تاکید داشت که پاساژ‌های سرپوشیده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باز خواهند بود و در صورت تخطی از دستورالعمل‌ها بسته خواهند شد و باید اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی برروند رعایت پروتکل های، نظارت جدی داشته باشند.

بر اساس تصیمات ستاد کرونا، تالار‌های پذیرایی، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌های سنتی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود، رستوران‌ها به صورت بیرون بر، مجاز به فعالیت هستند، استخر‌های شنا، تعطیل می‌شوندو باشگاه و سالن‌های ورزشی با ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر و بر اساس گروه بندی فدراسیون‌ها مجاز به ادامه فعالیت هستند.

استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمع در مغازه‌ها و پاساژه‌ها توسط اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت رصد شود و سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت حداکثر یک سوم مجاز به ادامه فعالیت است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.