خامی گفت:با توجه به راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سقز می‌طلبد ادارات، مراکز بهداشت را برای تسریع در روند واکسیناسیون و تجهیز بهتر آنها، یاری دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ناصر خامی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز روز شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان سقز اظهار داشت: بازگشت سقز به وضعیت قرمز کرونایی، نشان دهنده بی توجهی به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او با اشاره به اینکه مردم شهرستان سقز با همت و پیروی از دستورالعمل ها، شرایط سخت، قرمز و سیاه کرونایی را پشت سرگذاشته اند، اظهار امیدواری کرد شرایط فعلی موقتی باشد و به زودی برطرف شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز هم با اظهار نگرانی از قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان، این وضعیت را ناشی از ساده انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برشمرد.

انور بهرامی با اشاره به اقدامات مناسب در بحث واکسیناسیون در شهرستان سقز، اضافه کرد: بیشتر افرادی که دز اول واکسن را دریافت کرده اند به این اعتماد کاذب دست یافته اند که واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد می‌کند در حالی که بعد از سپری شدن دو هفته از دریافت دز دوم، این اطمینان بهتر حاصل می‌شود.

رییس مرکز بهداشت سقز هم با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در این شهرستان به شدت افزایش یافته است، افزود: تست کرونای ۳۱ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ گانه مثبت است.

پروین خسروپور یادآور شد: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تعداد ۳۲ هزار و ۲۲۳ نفر دز اول و ۹ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در این جلسه مصوبات جدید برای پیشگیری از شیوع کرونا اعلام شد که به شرح زیر است.

آموزشگاه‌های آزاد علمی و فرهنگی با رعایت پروتکل‌ها و با ظرفیت ۱۰ نفر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، مراکز شماره گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی با نوبت دهی قبلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در صورت تشدید وضعیت، نظارت‌های مرکز بهداشتی و تیم‌های ناظر بر روند بیشتر و محدودیت ها، تشدید خواهد شد، بازاریان، مشتری بدون ماسک پذیرش نکنند و اتحادیه‌های صنفنی بر روند نظارت داشته بانشد، تالار‌های پذیرایی، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌های سنتی، تعطیل خواهند شد.

استخر‌ها و باشگاه و سالن‌های ورزشی با ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر مجاز به ادامه فعالیت هستند، استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمع در مغازه‌ها و پاساژه‌ها توسط اتاق اصناف و صمت رصد شود، مساجد برای برپایی نماز‌های یومیه باز هستند، ولی برپایی نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز، امکانپذیر است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.